۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83043540
T T
۰ نفر
چگونه مودریچ به سلطه 10 ساله رونالدو و مسی پایان داد

تهران- ایرنا- لوكا مودریچ هافبك كروات رئال مادرید با تصاحب جایزه بهترین بازیكن سال 2018 فوتبال جهان، به سلطه 10 ساله كریستیانو رونالدو و لیونل مسی پایان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری یی اس پی ان، مراسم اعطای جوایز بهترین های فوتبال جهان دوشنبه شب در لندن برگزار شد و هافبك كروات رئال مادرید با 29 درصد آرا، بالاتر از رونالدو (19 درصد)، محمد صلاح (11.2 درصد)، كیلین امباپه (10 درصد) و مسی (9 درصد) ایستاد. مسی و رونالدو غایبان بزرگ این مراسم بودند.
مودریچ 33 ساله گفت: این جایزه فقط به من تعلق ندارد، بلكه به هم تیمی هایم در رئال و كرواسی نیز تعلق دارد. بدون مربیانم و حمایت خانواده ام نمی توانستم این جایزه را تصاحب كنم.
مودریچ در سومین قهرمانی پیاپی رئال در لیگ قهرمانان اروپا موثر بود و كرواسی با كاپیتانی مودریچ برای اولین بار به فینال جام جهانی رسید تا توپ طلای این تورنمنت نیز نصیب او شود.
مودریچ موفق شد در فهرست نهایی سه نفره نامزدهای بهترین بازیكن سال فوتبال، رونالدو و صلاح را كنار بزند. او توانست با كنار زدن رونالدو و صلاح، جایزه بهترین بازیكن سال اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای فصل رقابتهای 2017- 2018 را نیز تصاحب كند.
رونالدو و مسی از سال 2008 تا 2017 تاكنون این جایزه بین خود تقسیم كرده بودند. مسی پنج بار و رونالدو نیز پنج بار این عنوان را بدست آوردند و از این نظر هر 2 ركورددار هستند. كاكا در سال 2007 این جایزه را گرفت. البته جایزه بهترین بازیكن سال فیفا از سال 2010 تا 2015 با توپ طلا ادغام شد و از سال 2016 فیفا جوایز خود را جداگانه اعطا كرد.
رونالدو در آخرین فصل حضور خود در رئال 44 گل برای این تیم به ثمر رساند. محمد صلاح هم در 52 بازی خود برای لیورپول همین تعداد گلزنی كرد. او با زدن 32 گل ركورد بیشترین گلزنی را طول یك فصل لیگ برتر انگلیس شكست. با این حال هیچ یك از این دستاوردها برای تصاحب این جایزه كافی نبود.
گل صلاح در دیدار مقابل اورتون كه 12 اكتبر 2017 به ثمر رسید، جایزه پوشكاش برای زیباترین گل سال را نصیب این بازیكن مصری كرد.
صلاح انتخاب اول مسعود شجاعی كاپیتان ایران بوده است. مودریچ و امباپه انتخاب های بعدی شجاعی بودند. اما كارلوس كی روش سرمربی تیم ملی ایران مودریچ را به عنوان اولین انتخاب خود برگزید. كیلین امباپه و ادن هازارد در رده های بعدی انتخاب كی روش قرار دارند. سرخیو راموس كاپیتان اسپانیا به ترتیب به مودریچ، رونالدو و مسی رای داده است.
مسی كه حتی به فهرست نهایی سه نامزد جایزه بهترین بازیكن سال هم راه نیافته بود، در این مراسم غایب بود. او به عنوان كاپیتان آرژانتین، مودریچ، امباپه و رونالدو را به عنوان انتخاب های اول تا سوم خود برگزید. این درحالی است رونالدو كاپیتان پرتغال به ترتیب رافائل واران، لوكا مودریچ، آنتوان گریژمان را برگزید.
غیبت مسی و رونالدو با انتقادهایی روبرو شد و این حركت آنها بی احترامی تلقی شد.
فابیو كاپلو سرمربی سابق رئال و تیم انگلیس با انتقاد از این 2 بازیكن گفت: غیب آنها بی احترامی به فیفا، بازیكنان و دنیای فوتبال است. در زندگی باید بدانید چطور ببرید و چطور ببازید.
ورزشی**1584** 1597