۴ مهر ۱۳۹۷، ۰:۰۹
کد خبر: 83044379
T T
۰ نفر
آفریقای جنوبی:رنج و درد ملت فلسطین پذیرفتنی نیست

تهران - ایرنا- « سیریل راماپوزا» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی سه شنبه شب در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دفاع از مردم فلسطین گفت: از زمان تشكیل سازمان ملل متحد، این ملت دچار درد و رنج هستند و این موضوع پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایرنا، راماپوزا با تاكید بر نقش موسسات بین المللی در حل بحران كشورها گفت: سازمان ملل متحد باید به ابزاری برای میانجیگری و بازسازی پس از جنگ تبدیل شود.
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی تصریح كرد: تنها نباید به پایان كشتار و ویرانی اكتفا كرد، بلكه تلاش كنیم، نسل هایی را كه پس از جنگ متولد می شوند، نجات دهیم.
در همین حال وزارت امورخارجه آفریقای جنوبی، اخبار مبنی بر بازگشت «سیسا انجومبانی» سفیر این كشور در تل آویو را رد كرد.
این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام كرد: سفیر آفریقای جنوبی ماموریت خود را در اسرائیل آغاز نكرده است و همچنان در حال رایزنی است.
آفریقای جنوبی پیشتر و در جریان حمله بیرحمانه رژیم صهیونیستی به تظاهرات مسالمت آمیز بزرگ بازگشت در نوار غزه، سفیر خود در سرزمین های اشغالی را فراخوانده بود.
سخنرانی سران و مقامات بلندپایه كشورهای جهان از امروز سه شنبه در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان مل متحد آغاز شد و رهبران بلندپایه كشورهای شركت كننده در این نشست به تبیین و تشریح دیدگاههای خود و كشورهایشان در باره مهمترین مسائل جهان می پردازند.
براساس برنامه اعلام شده ، سخنرانی مقامات بلندپایه كشورهای شركت كننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا دوشنبه هفته آینده یكم اكتبر ( نهم مهرماه) به طول خواهد انجامید.
شبس**9363*1488 **