۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83044762
T T
۰ نفر
بانوان كارآفرين در شهرك هاي صنعتي مشوق دريافت مي كنند

ايلام - ايرنا - مشاور معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با اشاره سياست هاي دولت تدبير و اميد براي حضور متناسب تر بانوان در عرصه هاي مختلف گفت: بانوان كارآفرين و فعال در شهرك ها و يا نواحي صنعتي مشوق و تسهيلات دريافت مي كنند .

به گزارش ايرنا، پريچهر سلطاني شامگاه سه شنبه در نشست توانمندسازي زنان كارآفرين در شهرك صنعتي ايلام اظهار داشت: ارائه مشوق از همان ابتداي خريد زمين براي ايجاد كارگاه در شهرك ها وناحيه هاي صنعتي شروع مي شود با اين توضيح كه از بانوان تنها چهار درصد قيمت اوليه زمين اخذ و بقيه در 60قسط ماهانه دريافت مي شود.
وي افزود: براي توسعه كارآفريني توسط بانوان و حمايت از آنان در حوزه صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي عزم جدي شده است كه البته تحقق اهداف ان نيازمند همكاري جدي و وجود بيشتر حمايت هاي قانوني دارد.
به گفته مشائر معاون وزير : همه زنان كارآفرين مي‌توانند از آموزش‌هاي رايگان، تورهاي صنعتي، مشاوره كارآفريني، عارضه‌يابي، ارتقاي فناوري و خدمات صندوق حمايت از صنايع كوچك بهره‌مند شوند
مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر لزوم رفع چالش‌ها و مشكلات بانوان كارآفرين از سوي نهادهاي اجرايي، تصريح كرد: با برگزاري جلسه‌هاي شوراي توسعه و تعاون زنان كارآفرين در تلاش اند تا روند ارتقاي فرهنگ خوداشتغالي و كارآفريني با هدف كاهش نرخ بيكاري و كمك به رشد اقتصادي، رفع موانع ساختاري ارتقاي جايگاه زنان كارآفرين و اصلاح نگرش عمومي نسبت به كارآفريني زنان را به ثمر برسانيم.
وي با بيان اينكه زنان توانمند، فعال و پويا بايد در توسعه پايدار و فعاليت‌هاي اقتصادي سهيم باشند گفت: دولت تدبير و اميد نگاه ويژه‌اي به حضور زنان در فعاليت‌هاي اقتصادي و مديريتي كشور دارد و در همين راستا برنامه‌هاي حمايتي ويژه‌اي براي فعالان اقتصادي و كارآفرينان پيش‌بيني كرده است.
مشاور امور بانوان سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي معرفي بانوان كارآفرين به جامعه را موجب افزايش انگيزه فعاليت و پويايي آنان ذكر كرد وگفت: زنان كارآفرين ايران در بيشتر عرصه هاي كارآفريني حضور موثر دارند ولي به جامعه كمتر معرفي شده اند.
خانم سلطاني يادآور شد: برنامه ريزي براي حضور فعال زنان در بخش اقتصاد ضروري است و‌ با توجه به هدف گذاري مشاركت 30 درصدي زنان در مديريت كشور تا سال 1400 لازم است از ظرفيت ها و تجارب بانوان به صورت جدي استفاده شود.
مشاور مديرعامل سازمان سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران تاكيد كرد: جامعه بانوان كارآفرين و دانش آموخته آماده ورود به عرصه كارآفريني، نياز جدي به مشاوره كسب و كار دارند كه اين مشاوره بايد از آغاز كار شروع شود و تا رسيدن به موفقيت ادامه يابد و بايد اين افراد را به سرمايه گذاري در كسب و كارهاي مختلف تشويق كرد.
مشاور امور بانوان سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران يادآور شد: استان ايلام داراي ظرفيت هاي مناسبي براي سرمايه گذاري است كه زنان مي توانند با تلاش از اين پتانسيل بهره برده و توانمندي هاي خود را به منصه ظهور برسانند.
وي گفت: زيرساخت‌هايي كه ما براي فعاليت‌هاي اقتصادي فراهم كرده‌ايم براي زنان و مردان داراي شرايط تساوي بوده اما بايد بپذيريم در استان ايلام حضور زنان در عرصه هاي اقتصادي و سرمايه گذاري كمرنگ است كه بايد در صورت وجود موانع آنها را رفع كرد.
سلطاني به ظرفيت اربعين در ايلام اشاره كرد و گفت: با توجه به تردد ميليوني زائران اربعين زنان كار آفرين مي توانند از اين موقعيت بهره برده و در زمينه هاي مختلف براي خود درآمد زايي كنند.
مديركل امور بانوان استانداري ايلام نيز در اين نشست گفت: افزايش آگاهي زنان و توسعه توانمندي هاي آنان نقش مهمي در ارتقا سطح فرهنگي، اجتماعي و علمي جامعه دارد زيرا يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي هر كشور ارتقا شاخص هاي مربوط به زنان است.
مريم شاديوند افزود: زنان ايلامي در بسياري از حوزه ها بخوبي توانمندي هاي خود را متناسب با شرايط توسعه داده و در همه بخش ها جايگاه مناسبي دارند.
وي با بيان اينكه جمعيت فعال اقتصادي استان 36.1 درصد است كه 19.1 درصد آن را زنان تشكيل مي‌دهند، تصريح كرد: 63 درصد جمعيت استان از نظر اقتصادي غيرفعال هستند كه 81 درصد اين جمعيت را زنان تشكيل مي‌دهند كه اين نكته بسيار در خور تآمل است.
شاديوند با بيان اينكه بيس از 15 هزار و 600 نفر از زنان ايلامي در 71 رشته صنايع دستي فعال هستند، ادامه داد: تعداد 433 واحد تعاوني توسط زنان و 43 صندوق اعتباري خرد زنان روستايي در استان توسط بانوان مديريت مي‌شوند.
/6034/7180
۰ نفر