۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83044795
T T
۰ نفر
يك هزار و 271 سالمند از بهزيستي قزوين مستمري مي گيرند

قزوين - ايرنا - معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي قزوين گفت: يك هزار و 271 سالمند تحت پوشش اين اداره كل در استان مستمري دريافت مي كنند.

راحله جاتن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 10 هزار و 823 سالمند، شامل پنج هزار و 728 زن و پنج هزار و 95 مرد در استان قزوين زندگي مي كنند.
وي با اشاره به تعداد مراكز تحت نظارت امور توانبخشي در حوزه سالمندان، اضافه كرد: هفت مركز شبانه روزي با ظرفيت 360 نفر، چهار مركز روزانه سالمندان با ظرفيت 200 نفر، يك مركز ويزيت در منزل با ظرفيت پذيرش 50 نفر، يك مركز بنياد فرزانگان در آبيك و يك موسسه سالمندان با 700 سالمند تحت پوشش در استان قزوين فعاليت مي كنند.
به گفته جاتن، سازمان بهزيستي علاوه بر تحت پوشش قرار دادن گروهي كه به خدمات شبانه روزي، مراقبتي و توانبخشي نياز دارند، به سالمنداني هم كه به غير از پديده سالمندي، دچار معلوليت شده و يا بنا بر يك بيماري زمينه‌اي دچار نابينايي،‌ سكته مغزي و فلج اندام‌ ها شده‌اند نيز خدمات توانبخشي ارايه مي دهد.
وي، ويزيت در منزل از سوي تيم توانبخشي و درماني را از خدمات قابل ارايه بهزيستي قزوين به سالمندان برشمرد و اضافه كرد: اين تيم با حضور برنامه ريزي شده در منزل به اين قشر از افراد جامعه خدمات ارائه مي‌دهد.
معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي قزوين در پايان تاكيد كرد: اين‌ مركز همچنين وظيفه مراقبت و ارايه خدمات روزانه به سالمندان را جهت مراجعه نكردن آنان به مراكز شبانه روزي
را عهده دار بوده و خدمات پزشكي، ورزشي، تفريحي را به انجام مي رساند.
7388/8054