۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83046125
T T
۰ نفر

مسئولان آستارا با شهدا تجديد پيمان كردند

۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83046125
مسئولان آستارا با شهدا تجديد پيمان كردند

آستارا - ايرنا - جمعي از مسئولان و اهالي آستارا به مناسبت هفته دفاع مقدس، با گلباران و عطرافشاني گلزار شهداي اين شهرستان، با شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس تجديد پيمان كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران آستارا صبح پنجشنبه در آئين گلباران گلزار شهداي اين شهرستان در اجتماع مردم و مسئولان گفت: اين آئين به منظور پاسداشت هشت سال دفاع جانانه رزمندگان از دين و ميهن اسلامي برگزار مي شود و ياد و خاطره شهدا هرگز فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام اصغر ابراهيمي افزود: دشمن بعثي در زمان تهاجم نظامي به خاك كشورمان، خيال پيروزي و فتح را در سر مي پروراند اما مقاومت ملت رشيد ايران، غيرت و همت ديني را در پاسداري از كيان اسلامي به نمايش گذاشت.
شركت كنندگان در اين آئين زير بارش باران، با نثار شاخه هاي گل و سلام و صلوات بر روح شهدا، به مقام آسماني آنان اداي احترام كردند.
همچنين به همين مناسبت، آئين قرائت زيارت عاشورا با حضور جمعي از مسئولان در سالن اجتماعات انبارهاي عمومي آستارا برگزار شد.
هفته دفاع مقدس از 31 شهريور ماه همزمان با سالروز تهاجم نظامي عراق به ايران آغاز شده است.

** يادواره آبروي محله در آستارا برگزار شد
بر اساس گزارش ديگري از خبرنگار ايرنا سرهنگ بهزاد قنبري جانشين فرمانده سپاه آستارا روز پنجشنبه در اين آئين در محله شهيد فرامرز بهاپور از شهداي روستاي بيجاربين اين شهرستان گفت: شهدا زينت مجالس و مايه افتخار و سربلندي مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند.
وي افزود: به بركت خون شهدا پرتو انقلاب اسلامي از ايران صادر شده و نداي اسلام و معارف نوراني آن در سراسر دنيا طنين انداخته و نبايد به رشادت ها و جانفشاني هاي رزمندگان اسلام بي تفاوت باشيم.
وي با اشاره به شرارت هاي دنياي استكبار عليه نيروهاي مبارز جهان اسلام بيان كرد: توطئه هاي استكبار به دليل الگوبرداري ملت هاي آزاده جهان از انقلاب اسلامي است و باعث هراس مستكبران شده است.
قنبري ادامه داد: هدف اصلي توطئه هاي شوم استكبار جهاني، اسلام هراسي است اما نداي توحيدي اسلام، قلب انسان هاي آزاده را فتح كرده است.
مداحي و ذكر مصيبت شهداي اسلام از بخش هاي ديگر اين آئين بود.
طرح ملي آبروي محله از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي تكريم شهدا در كشور اجرا مي شود و بر اساس آن، يك شهيد از هر شهرستان انتخاب و در روزهاي نزديك به سالگرد شهادت او، يادواره اي تحت عنوان آبروي محله برگزار مي شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و 166 شهيد را به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تقديم كرده است.
7105 / 7124/2007