۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83046322
T T
۰ نفر
برای اداره كشور باید به سازوكار دفاع مقدس بازگردیم

تهران- ایرنا- رئیس ستاد كل نیروهای مسلح با تاكید بر اینكه «برای اداره كشور در زمان حال باید به سازوكار دفاع مقدس بازگردیم»، گفت: امروز كشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است.

به گزارش ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران، سردار سرلشكر پاسدار محمد باقری روز پنجشنبه در سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد در وزارت جهاد كشاورزی، افزود: «اگر انتظار داریم آمریكا یا اروپا یا دیگری كه سر میز ممكن است هنگام خوردن قهوه، لبخندی هم به ما بزنند، مشكلات ما را حل كنند، اشتباه می‌كنیم؛ اگر دیر به این اشتباه پی ببریم فرصت جبران را نداریم.»
وی به نقش جهاد سازندگی در طول 8 سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: امام بزرگوار به حقیقت فرمودند كه نقش عزیزان جهاد سازندگی، كمتر از نیرو‌های نظامی در طول 8 سال دفاع مقدس نبوده است.
سرلشكر باقری ادامه داد: امروز سالروز عملیات ثامن‌الائمه است؛ هیچ‌گاه فراموش نمی‌كنیم كه اقدامات مهندسی جهاد سازندگی برای این عملیات از جمله ساخت جاده راهبردی وحدت، نقش بسیار مهمی در شكست حصر آبادان داشت.
رئیس ستاد كل نیرو‌های مسلح افزود: مقدمات جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی از زمانی آغاز شد كه مردم ما برای به پیروزی رساندن انقلاب در خیابان‌ها تظاهرات می‌كردند.
«مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه كمی و كیفی ارتش آغاز شد و این ارتش بعثی جائر، خودش را برای یك تجاوز بزرگ آماده می‌كرد.»
وی با بیان اینكه ما در دفاع مقدس، سیم خاردار و گونی برای ساختن سنگر نداشتیم، اما مقاومت كردیم و پیروز شدیم، اضافه كرد: در زمانی از دفاع مقدس به مردم اعلام می‌شد كه برای ساختن سنگر در جبهه‌ها، گونی‌های شكر و برنج خود را به جبهه برسانند.
رئیس ستادكل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما با این‌گونه مشكلات و كمبود امكانات دست و پنجه نرم می‌كردیم در حالی كه رژیم بعث عراق در روز‌های نخست جنگ 400 فروند جنگنده داشت و در پایان جنگ نیز 700 فروند جنگنده پیشرفته روز دنیا را از شوروی و كشور‌های اروپایی دریافت كرده بود.
سرلشكر باقری ادامه داد: ایران كه روزی در كنار كارخانه نورد در 10 كیلومتری اهواز با ارتش بعث می‌جنگید و ما مطمئن نبودیم كه صبح فردای آن روز اهواز تصرف می‌شود یا نه و ایرانی كه همه شهرهایش زیر بمباران و موشك‌باران صدام بود و منافقین نیز روزی 50 تا 60 نفر از مردم را می‌كشتند و تحریم هم چندبرابر حال‌حاضر بود، امروز در صد‌ها كیلومتر دورتر از خاك كشور با تهدید درگیر است.
«امروز عناصری از مجربین جنگ ما به عنوان مستشار به دعوت سوری‌ها و عراقی‌ها به آنجا می‌روند و مشورت می‌دهند و در حدی آموزش می‌دهند و هدایت كلی می‌كنند و این اتفاقات می‌افتد.»
رئیس ستاد كل نیرو‌های مسلح گفت: كار سوریه تمام بود؛ 80 درصد سوریه سقوط كرده بود و روسیه‌ای نیز نبود. چه اتفاقی افتاد؟ چه شده كه امروز دیگر حرفی از سرنگونی بشار اسد و جابجایی حكومت سوریه نیست.
وی افزود: «در عراق نیز آگاهان نظرشان بر این است كه زبانم لال، قطعا بغداد و عتبات عالیات سقوط می‌كرد.اما چه اتفاقی افتاد؟ عده‌ای كه نفس دفاع مقدس داشتند رفتند كمك كردند و مرده زنده شد و معجزه اتفاق افتاد.»
سرلشكر باقری با بیان اینكه امروز كشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است، گفت: هنوز محرومیت‌ها دیده می‌شود و جای جهاد سازندگی در كشور خالی است.
اجتمام*1193** 2023