خليل رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه دانش آموزان با نيازهاي ويژه شامل تلفيقي - فراگير، كم توان ذهني و ديرآموز هستند، افزود: از اين تعداد دانش آموز با نيازهاي ويژه استان يك هزار و 320 نفر كم توان ذهني بوده و در 70 مركز خاص و ويژه تحصيل مي كنند.
وي اظهار داشت: همچنين سه هزار نفر از اين دانش آموزان در زمره ديرآموزان قرار دارند و در مدارس عادي دوره ابتدايي مشغول به تحصيل هستند.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان تاكيد كرد: يك هزار و 50 نفر از اين دانش آموزان نيز در بخش تلفيقي - فراگير شامل دانش آموزان نابينا، ناشنوا، جسمي حركتي و كم بينا و كم شنوا هستند كه در مدارس عادي تحصيل كرده و از ما خدمات لازم را دريافت مي كنند.
وي با بيان اينكه يك هزار و 800 نفر از اين دانش آموزان داراي اختلالات يادگيري هستند، يادآور شد: اين دانش آموزان در مقاطع مختلف مدارس عادي تحصيل مي كنند اما هفته اي 2 بار براي دريافت خدمات به مراكز اختلالات يادگيري ما مراجعه دارند.
رنجبر اضافه كرد: كودكان بايد نحوه زندگي در جامعه و تعامل با يكديگر را در مدارس آموزش ببينند و براي اجرايي شدن اين مساله نياز است تمام دانش آموزان از آموزش و يادگيري در كنار يكديگر به صورت برابر بهره مند شوند.
وي گفت: آموزش تلفيقي - فراگير يكي از روش هاي تحقق اين مهم براي دانش آموزان عادي و دانش آموزان با نيازهاي ويژه به شمار مي رود و ما به صورت جدي آن را انجام مي دهيم.
سال تحصيلي گذشته حدود 10 هزار دانش آموز با نيازهاي ويژه در مداس عادي و يژه استان كردستان مشغول به تحصيل بودند.
7348/9102
سنندج - ايرنا - رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان گفت: در سال تحصيلي جاري هفت هزار و 170 دانش آموز با نيازهاي ويژه (استثنايي) در مدارس عادي و مراكز آموزشي ويژه استان مشغول به تحصيل هستند.