۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83047793
T T
۰ نفر
ترخیص كالاهای اساسی در گمرك و بندرشهید رجایی شتاب گیرد

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: مدیران اداره كل بنادر و گمرك شهید رجایی استان باید با برنامه ریزی مناسب، روند ترخیص و خروج كالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز كشور را شتاب بخشند تا در این زمینه با مشكلی مواجه نشویم.

ایرج حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خدمات رسانی در زمینه حمل و نقل، ترخیص و خروج به موقع كالاهای اساسی و مواد اولیه كشور در مجموعه گمرك و بندر شهید رجایی استان به صورت شبانه روزی در دستور كار مدیران آن باشد تا خللی در این حوزه بوجود نیاید.
وی بیان داشت: عملیات تخلیه و بارگیری كالاهای صادراتی و وارداتی در گمرگ و بندر شهید رجایی باید به گونه ای برنامه ریزی شود كه دیگر شاهد انباشت كالاها در انبارها نباشیم.
معاون استاندار هرمزگان یاد آورشد: ترخیص و خروج كالاهای اساسی در بندر و گمرك شهید رجایی به صورت مستمر توسط حوزه اقتصادی استانداری هرمزگان مورد رصد و نظارت قرار می گیرد.
حیدری یادآورشد: همچنین در راستای تنظیم بازار در استان هرمزگان، دستور لازم برای ترخیص هر چه سریع تر كالاهای اساسی ذخیره شده در انبارهای شركت غله استان در بندرشهید رجایی صادر شد.
حیدری با اشاره به حمل و نقل بخش مهمی از بار كشور از طریق راه زمینی از همه دستگاه های اجرایی مجری و متولی هرمزگان خواست تا با همكاری یكدیگر زمینه توسعه زیرساخت های خطوط ریلی در بندر شهید رجایی برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل كالاها و بار به سراسر كشور فراهم كنند.
بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های كانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، بزرگ ترین بندر كانتینری ایران است كه تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد كالاهای كانتینری در سطح كل بنادر كشور را پشتیبانی می كند.
این بندر در 23 كیلومتری غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/ 6048