۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷
کد خبر: 83048167
T T
۰ نفر
حقوق بازنشستگان مازندران با وام بانكی تامین شد

ساری-ایرنا- استاندار مازندران گفت: تامین اجتماعی این استان برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در شهریورماه به دلیل كمبود نقدینگی با تسهیلات بانكی این پرداختی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی مازندران میزان حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در این استان را ماهانه 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام كرد.
وی اضافه كرد: در این استان ماهانه افزون بر 140 هزار نفر در قالب بازنشسته، مستمری بگیر و بیمه بیكاری از تامین اجتماعی حقوق دریافت می كنند.
*** بدهی دولت و كارفرما علت ناتوانی مالی تامین اجتماعی
مدیركل تامین اجتماعی مازندران در این نشست دلیل ناتوانی دستگاه متبوعش در پرداخت حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و بیكاران اخراجی را بدهی دولت و كارفرمایان به این سازمان بیان كرد.
سید علی اصغر محمودی بدون اشاره به میزان طلب این سازمان از كارفرمایان و دولت گفت: هم اكنون میانگین بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان مازندران نسبت به كشور بالاتر است و این ضریب ناتوانی در پرداخت را برای سازمان متبوعش بیشتر كرد.
بنابر امارها در كشور هر 7 نفر كارگر یك نفر بازنشسته است اما در مازندران این امار هر پنج نفر به یك نفر است.
وی نبود واحدهای بزرگ صنعتی، پرداخت حق بیمه اكثر بیمه شدگان ( هنرمندان، قالیبافان، رانندگان وكارگران ساختمانی ..) در قالب یارانه دولتی را علت دیگری بر ناتوانی تامین اجتماعی استان در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران دانست.
محمودی گفت: در سال جاری آمار بیمه شدگان مازنی حدود یك درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و این در حالیست كه آمار اخراج كارگران از واحدهای كارگری 7 درصد رسید.
وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا دولت را مجاب به پرداخت بدهی اش به تامین اجتماعی مطابق با برنامه ششم توسعه كند.
براساس آخرین آماری كه تامین اجتماعی مازندران منتشر كرد، این شركت بیمه ای حدود 3 هزار و 500 میلیارد ریال از كارفرمایان مازنی طلب دارد.
همچنین طبق آمار میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی كشور نیز براساس آخرین اظهارنظرهای مسوولان تامین اجتماعی به حدود 141 هزار میلیارد تومان رسید.
در مازندران حدود 2 میلیون نفر از جمعیت 3 میلیون و 258 هزار نفری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردارند.
/1899/6982
۰ نفر