۷ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۵
کد خبر: 83048633
T T
۰ نفر
مردم آبادان و خرمشهر در بخش درمان بر توريست ها اولويت دارند

آبادان - ايرنا - قائم مقام وزير و معاون كل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن تاكيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي توريسم درماني در منطقه آزاد اروند گفت: اولويت درمان‌ در بخش دولتي با شهروندان آباداني و خرمشهري است.

به گزارش ايرنا ايرج حريرچي شنبه در بازديد از بيمارستان طالقاني آبادان اظهار داشت: با همكاري منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي امكانات و تجهيزات خوبي در بيمارستان‌هاي منطقه پيش‌بيني‌شده و هم‌اكنون اعزام بيماران به مراكز درماني مركز استان و استان‌هاي ديگر به‌طور قابل ملاحظه اي كاهش يافته است.
وي اولويت اول بهره‌مندي از خدمات درماني در منطقه آزاد اروند را شهروندان آبادان و خرمشهر عنوان كرد و بيان داشت: اولويت بعدي استفاده از امكانات درماني براي بيماران خارجي است و سعي داريم براي رونق توريسم درماني از بخش خصوص در اين زمينه استفاده كنيم.
حريرچي به بهره گيري 80 درصدي از خدمات تخصصي مورد نياز مردم در آبادان و خرمشهر اشاره كرد و افزود:براي ارتقا سطح درماني نياز است مجلس شوراي اسلامي اعتبارات ويژه اي بخصوص از محل يك درصد ارزش ‌افزوده به بخش درمان اختصاص دهد.
حريرچي به اقدامات دولت در بازسازي ساخت و نوسازي بيمارستان شهيد بهشتي، بيمارستان اروندكنار و بيمارستان طالقاني آبادان اشاره كرد و افزود: درصد هستيم بيمارستان‌هاي منطقه به مراكز فوق تخصصي تبديل شوند.
وي همچنين به بازديد خود از بيمارستان‌هاي اروندكنار و شادگان اشاره كرد و بيان داشت: با توجه به ويژگي‌هاي منطقه اروند كنار تلاش مي شود تا با تجهيز بيمارستان 32 تختخوابي به ظرفيت توريسم درماني شهرهاي فاو و ام القصر عراق توجه شود.
قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين در خصوص امكانات درماني شهرستان شادگان بيان داشت:بيمارستان شادگان يك بيمارستان قديمي است و صحبت‌هاي براي احداث بيمارستان جديد در اين شهرستان انجام شده است.
وي از استقرار 18 پزشك متخصص در شادگان اشاره كرد و بيان داشت: تعداد پزشكان متخصص در شهرستان شادگان كافي نيست و نياز است در برخي از رشته‌هاي پزشك متخصص در اين منطقه جذب شود.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين بازديد ارتقاء دانشكده علوم پزشكي آبادان به دانشگاه را خواستار شد و اظهار داشت: در 2 سال گذشته امكانات و تجهيزات خوبي در بخش بهداشت و درمان شهرستان آبادان تامين شده است.
عامر كعبي به احداث ساختمان جديد بيمارستان طالقاني آبادان با مشاركت بنياد مستضعفان و جانبازان اشاره كرد و بيان گفت: اقدامات خوبي در بخش درمان در منطقه انجام‌شده است.
رئيس دانشكده علوم پزشكي آبادان به ساخت 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتي درماني در شهرستان‌هاي آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره كرد و بيان داشت: ساختمان جديد بيمارستان 222 تختخوابي طالقاني آبادان با 60 درصدي پيشرفت فيزيكي با اعتباري بالغ 945 ميليارد ريال طبق برنامه در شهريور سال 98 به بهره‌برداري مي‌رسد.
علي‌رضا آموزنده افزود:اين مركز درماني به عنوان مركز فوق تخصصي است كه در پنج طبقه و با بخش‌هاي متخلف بستري و اتاق عمل از آن استفاده خواهد شد.
وي افزود:مركز فوق تخصصي درماني جديدي نيز با مشاركت منطقه آزاد اروند در يك هزار و 600 مترمربع بااعتباري بالغ بر 47 ميليارد ريال در حال ساخت است.
3015/6068