۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۸
کد خبر: 83049863
T T
۰ نفر
استقرار مواكب اربعين حسيني در مرز  شلمچه آغاز شد

آبادان - ايرنا - رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي و اسكان ستاد اربعين حسيني در مرز شلمچه به حضور 405 موكب در مرز شلمچه در ايام اربعين حسيني اشاره كرد و گفت:كار استقرار مواكب حسيني از روز يكشنبه در شلمچه آغاز شد.

مكي يازع يكشنبه در گفت‌وگو با ايرنا اظهار داشت:25 موكب در ايستگاه‌هاي مشخص شده در نزديكي گذرگاه پايانه مرزي شلمچه مستقر شدند و ساير مواكب نيز با توجه به اولويت‌بندي انجام شده تا اول ماه صفر استقرار پيدا مي‌كنند.
وي به استقرار يك هزار موكب در مسيرهاي منتهي به پايانه‌هاي مرزي شلمچه و چذابه اشاره كرد و افزود:از كل موكب‌هاي استان تعداد 120 موكب سرراهي هستند و در مسير منتهي به شلمچه نيز 12 موكب جانمايي شده است.
يازع گفت:براي استقرار هشت موكب در پايانه مرزي شلمچه جانمايي شده كه يكي از اين موكب‌ها در فاصله بين گذرگاه‌هاي ايران و عراق مستقر مي شود.
وي از توزيع كپسول گاز مايع در طول ايام استقرار موكب‌هاي حسيني در مرز شلمچه با هماهنگي شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي آبادان خبر داد و گفت: با هماهنگي انجام‌شده با اداره برق خرمشهر موكب‌ها در مرز شلمچه از انشعاب برق بهره مند مي شوند و تا پايان هفته جاري نيز انشعاب آب مواكب تامين مي شود.
رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي و اسكان ستاد اربعين حسيني در مرز شلمچه با اشاره به دعوت سران جمعي از طوايف ايران و عراق به حضور مردم در راهپيمايي اربعين حسيني اظهار داشت:سران طوايف بصره عراق براي هرگونه همكاري با زائران ايران اعلام آمادگي كردند.
مرزهاي شلمچه و چذابه در خوزستان از مبادي تردد زائران اربعين حسيني به عراق است.
مرز شلمچه از مبادي تردد زائران اربعين حسيني در 15 كيلومتري شهر خرمشهر قرار دارد.
3015/6068