۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83050365
T T
۰ نفر
پنج تن مواد غذايي تاريخ گذشته در دزفول معدوم شد

دزفول - ايرنا - رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان دزفول گفت:در نيمه نخست امسال پنج تن مواد غذايي تاريخ گذشته و غيرقابل مصرف در شهرستان دزفول معدوم شد.

رضا پورآئين روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مواد غذايي شامل دوغ محلي، كيك و كلوچه، سوسيس و كالباس بودند.
وي اظهار داشت: نيمه نخست امسال در 19 هزار و 698 مورد بازرسي از مراكز و اماكن عمومي شهرستان دزفول، 521 مورد از مواد غذايي نمونه برداري شد.
وي افزود: در اين مدت 549 مورد از سامانه آبرساني شهرستان دزفول و يكهزار و 853 مورد نمونه برداري از آب آشاميدني انجام شد.
رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان دزفول با اشاره به انجام 29 هزار و 593 مورد كلرسنجي از وضعيت آب آشاميدني در اين شهرستان گفت: در 6 ماه نخست امسال مشكلي در آب آشاميدني شهر دزفول مشاهده نشد ولي در چند مورد از آب روستايي به علت شكستگي لوله ها ميزان كلر پائين تر بود كه اين مشكل به سرعت برطرف شد.
وي افزود: در اين مدت 188 مورد شكايت از سوي شهروندان به سامانه 190 شد كه بيشتر آنها شكايت از رفع نشدن نواقص بهداشتي و مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته بود كه به اين شكايت ها طي 72 ساعت رسيدگي شد.
پور آيين اظهار داشت: در نيمه نخست امسال، 139 واحد توليد و عرضه مواد غذايي از جمله نانوايي، رستوران و بيرون بر در شهرستان دزفول به دليل تخلفات بهداشتي تعطيل شدند كه پس از رفع نواقص فعاليت آنها از سر گرفته شد.
وي افزود: در نيمه نخست امسال 13 مورد بازرسي مشترك با اداره صنعت، معدن و تجارت، دامپزشكي، فرمانداري و ديگر نهادهاي مربوطه انجام شده است.
رئيس مركز بهداشت و درمان دزفول گفت: 139 واحد توليد و عرضه مواد غذايي نيز به علت تخلفات بهداشتي به مراجع قضايي معرفي شدند.
7278/3022