۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83050452
T T
۰ نفر

حفاری تونل كبیركوه امسال به اتمام می رسد

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83050452
حفاری تونل كبیركوه امسال به اتمام می رسد

ایلام - ایرنا - مدیر كل راه و شهرسازی ایلام گفت: حفاری تونل كبیركوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان تا پایان سال به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر كاظمی روز دوشنبه در بازدید از تونل كبیركوه اظهار داشت: با توجه به جدیت پیمانكاران و تامین اعتبار لازم این پروژه، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حفاری تونل پایان و وارد فاز عملیاتی شود.
وی افزود: طول تونل اصلی كبیركوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در استان ایلام چهار هزار و 750 متر است كه تا كنون از سمت آبدانان سه هزار و 250 متر آن حفاری شده است.
مدیركل راه و شهرسازی ایلام تاكید كرد: عملیات حفاری نیز از سمت شهرستان دره شهر شامل هشت تونل كوچك به طول یك هزار و 500 متر بوده كه تا كنون یك هزار و 350 متر از این تونل ها نیز حفاری شده است.
كاظمی حفاری این تونل در سطح كشور را كم نظیر توصیف كرد و یادآور شد: هدف از اجرای این تونل علاوه بر حذف گردنه صعب العبور كبیر كوه، ایجاد یك راه جدید ارتباطی بین استان های ایلام - لرستان - كرمانشاه و خوزستان و همچنین دسترسی آسان به مرز بین المللی چیلات خواهد بود.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تونل بزرگ كبیركوه به عنوان یك پروژه مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل كشور از سال 89 آغاز شد و تاكنون بیش از 650 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای آن هزینه شده است.
افزون بر كاركرد استانی، این پروژه به عنوان بخشی از كریدور ارتباطی شمال غرب به جنوب و بنادر آزاد كشور از اهمیت فرا استانی نیز برخوردار است.
بهره برداری از تونل كبیركوه به عنوان راه سوم یا میانه تردد استان های غرب و جنوب غربی و گذر از استان ایلام را بسوی كرمانشاه ، لرستان و خوزستان تسهیل می كند.
7177/6034