۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83050727
T T
۰ نفر

افزایش قیمت نان غیرقانونی است

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83050727
افزایش قیمت نان غیرقانونی است

كرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 كشور‍ ، هرگونه افزایش قیمت نان در استان را غیرقانونی دانست و گفت: گرانفروشان و كم فروشان به سازمان تعزیرات حكومتی معرفی می شوند.

مظفر رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش غیرقانونی قیمت نان سنگك در برخی واحدهای آزادپز استان كرمانشاه، افزود: این افزایش قیمت كاملا غیرقانونی است.
وی اظهار داشت: شبكه توزیع گندم، آرد و نان از صفر تا صد در دست دولت است و اكنون قیمت خرید تضمینی گندم از قیمت جهانی بالاتر می باشد، ضمن اینكه دولت برای تولید آرد چه دولتی و چه آزادپز یارانه قابل توجهی را پرداخت می نماید واز این رو هرگونه افزایش خودسرانه قیمت ها غیرقانونی می باشد.
وی تاكید كرد كه دستگاه های ذیربط از جمله بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و همچنین سازمان تعزیرات حكومتی به شدت با گرانفروشان و كم فروشان برخورد خواهند كرد.
او با اشاره به تشكیل جلسه كارگروه شورای پایش آرد و نان استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: در این جلسه مصوب شد كه مسئولیت هرگونه افزایش غیرقانونی قیمت بر عهده اتحادیه نانوایان و بازرسی صنعت ، معدن ، تجارت است و اتحادیه های سراسر استان مكلفند تا این امر را به كلیه نانوایان ابلاغ نمایند.
رحیمی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و یا كم فروشی، در تماس با شماره تلفن های 124 بازرسی صنعت ، معدن ، تجارت و یا 135 سازمان تعزیرات حكومتی ، مراتب را برای رسیدگی اطلاع رسانی نمایند.
حدود یك هزار و 800 نانوایی در استان 2 میلیون نفری كرمانشاه وجود دارد كه بیشتر آنها لواش نیمه اتوماتیك و سنگك پخت می كنند.
3033/8066