۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴
کد خبر: 83050785
T T
۰ نفر
مهاباد رتبه نخست جمع آوري زكات در آذربايجان غربي را كسب كرد

مهاباد- ايرنا- رييس كميته امداد امام خميني (ره) مهاباد گفت: مردم خير و نيكوكار اين شهرستان براي چندمين سال پياپي توانستند امسال نيز با اهداي 31 ميليارد و 743 ميليون ريال، رتبه نخست آذربايجان غربي را در پرداخت زكات به خود اختصاص دهند.

حسين خضري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان زكات در نيمه نخست امسال در اين شهرستان جمع آوري شده است و پيش بيني مي شود تا قبل از پايان امسال از مرز 42 ميليون ريال عبور كند.
وي اضافه كرد: 10 ميليارد ريال از مجموع زكات جمع آوري شده در سال جاري به صورت نقدي و 21 ميليارد آن نيز به صورت كالايي است.
خضري ادامه داد: 120 نفر به عنوان عامل به همراه چهار نفر روحاني در امر جمع آوري زكات در روستاها و شهر مهاباد فعاليت مي كنند.
وي گفت: امسال در شيوه جمع آوري زكات در مهاباد تغييراتي ايجاد شده كه از جمله آنها مي توان به پايلوت قرار گرفتن هفت روستا به عنوان مركز جمع آوري زكات روستاها در اين شهرستان اشاره كرد.
رييس كميته امداد امام خميني (ره ) مهاباد افزود: ميزان توزيع زكات جمع آوري شده بين فقرا و نيازمندان روستاها متناسب با ميزان پرداخت ميزان زكات روستاها خواهد بود.
وي با بيان اينكه زكات در مهاباد بيشتر به گندم، جو و كشمش و در برخي موارد به دام تعلق مي گيرد، اضافه كرد: سال گذشته نيز مردم مومن و خير اين شهرستان 42 ميليارد ريال زكات پرداخت كرده بودند.
به گزارش ايرنا، زكات به سهمي اطلاق مي‌شود كه انسان از مال خود خارج مي‌كند و به فقرا مي‌دهد و به اين دليل است كه در پرداخت آن، اميد رشد و افزايش مال همراه با خير و بركت را دارد و موجب تزكيه و پاكي روح پرداخت كننده مي‌شود.
در قرآن كريم آمدن زكات در كنار نماز نشانه آن است كه رابطه با خداوند متعال از طريق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداي زكات برقرار مي‌شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت با دو بخش خليفان و در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
9903/6185/2093