۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱
کد خبر: 83050987
T T
۰ نفر
توسعه فضاهاي ورزشي گيلان جزو برنامه هاي دولت است

آستارا - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان گيلان گفت: اين استان از نظر فضاي ورزشي وضعيت مناسبي ندارد و توسعه زيرساخت هاي ورزشي آن جزو برنامه هاي دولت در سال جاري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا مريم بخشي روز دوشنبه در بازديد از طرح هاي استخر شنا و چمن مصنوعي ورزشگاه وحدت آستارا افزود: گيلان با 130 هزار ورزشكار سازمان يافته، از نظر تعداد ورزشكاران در رديف سه استان برتر كشور قرار دارد و 34 درصد ورزشكاران آن زن هستند.
وي بيان كرد: استخر شنا و چمن فوتبال آستارا، مجتمع ورزشي تختي لاهيجان، پيست دوچرخه سواري رشت، مرحله نخست مجموعه ورزشي رستم آباد، استخرهاي شناي شهرستان هاي ماسال و سياهكل در دهه مبارك فجر به بهره برداري خواهند رسيد.
بخشي ادامه داد: با توجه به وضعيت اقتصادي كشور، پيمانكاران براي تامين مصالح مورد نياز طرح ها با مشكل مواجه شده اند اما اميدواريم با تكميل طرح ها در زمان مقرر فضاهاي ورزشي استان توسعه يابد.
بخشي گفت: گيلان در سطوح ملي و بين المللي ورزش، همواره درخشيده و به تازگي 12 بازيكن گيلاني به بازي هاي آسيايي اعزام شده اند.
فرماندار آستارا نيز در اين بازديد گفت: اين شهرستان با توجه به موقعيت گردشگري از كمبود اماكن ورزشي و تفريحي رنج مي برد و اميدواريم طرح استخر شنا هر چه سريع تر تكميل شود.
يونس رنجكش افزود: براي خروج ورزش اين شهرستان از حالت سكون، بايد زير ساخت هاي ورزشي آستارا به خصوص در حوزه روستايي تقويت شود.
وي ادامه داد: پيوند ورزش و گردشگري در آستارا ضروري است و با فراهم شدن بستر گردشگري ورزشي، سرمايه گذاري در اين حوزه و تقويت اقتصاد را شاهد خواهيم بود.
وحيد خاصي پور رئيس اداره ورزش و جوانان آستارا نيز گفت: طرح چمن مصنوعي ورزشگاه وحدت با سه ميليارد ريال اعتبار و طرح استخر سرپوشيده اين شهرستان با هشت ميليارد ريال اعتبار در حال اجراست.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع و سه هزار و 500 ورزشكار در 35 هيات ورزشي آن ساماندهي شده است.
7105 / 7124 / 2007