۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83051964
T T
۰ نفر

میوه در بازار اصفهان ارزان شد

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83051964
میوه در بازار اصفهان ارزان شد

اصفهان- ایرنا- نایب رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: از هفته گذشته تاكنون نرخ میوه در بازار این كلانشهر 20 تا 50 درصد كاهش پیدا كرده است.

محمد صادقی ریاحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه تنش های روزهای اخیر در بازار میوه كم شده است، افزود: بستن مرزها برای جلوگیری از صادرات گوجه، سیب زمینی و پیاز و فعالیت مجدد كامیون داران، تاثیر مثبتی بر بازار میوه و تره بار داشته است.
وی با اشاره به نرخ میوه های فصلی گفت: قیمت میوه های فصلی بین 20 تا 30 درصد كاهش پیدا كرده است.
نایب رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان یادآور شد: صادرات بی رویه میوه و تره بار به دیگر كشورها، افزایش نرخ كرایه حمل و نقل بار و جابه جایی كامیون ها سبب افزایش قیمت محصولات شده بود.
وی با بیان اینكه روند صعودی حاكم بر بازار میوه اكنون به نصف رسیده و نرخ ها متعادل شده است، افزود: با شكست قیمت ها، ركود در بازار میوه كاهش پیدا كرده است.
صادقی ریاحی با اشاره به اینكه با شروع فصل پاییز تقاضا برای خرید نارنگی افزایش پیدا می كند، اظهار داشت: در حال حاضر نارنگی با قیمت متعادل و نرخ 20 تا 50 هزار ریال در بازار عرضه می شود.
وی با بیان اینكه چند روز گذشته نرخ گوجه فرنگی در بازار تابع جو روانی شده بود، تصریح كرد: در حال حاضر با كاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار، قیمت این محصول به هر كیلوگرم 25 تا 38 هزار ریال رسیده است.
نایب رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان ابراز امیدواری كرد كه كاهش قیمت میوه و تره بار در بازار ادامه دار باشد.
وی با بیان اینكه در حال حاضر با كمبود میوه در بازار اصفهان مواجه نیستیم، اظهار داشت: در صورت كنترل صادرات و ساماندهی برداشت كشاورزان و عدم سرمازدگی محصولات، در بازار كمبود میوه نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، حدود 900 غرفه در بازار میوه و تره بار اصفهان مشغول فعالیت اند كه از این تعداد 450 غرفه دارای جواز كسب هستند.
9913/6027