۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83053479
T T
۰ نفر
دانش آموزان مهابادي به ياري همكلاسي هاي نيازمند خود شتافتند

مهاباد- ايرنا- دانش آموزان مهابادي همزمان با جشن عاطفه ها به ياري و كمك همكلاسي هاي نيازمند خود و خانواده هاي بي بضاعت اين شهرستان شتافتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيين جشن عاطفه ها امسال با شعار 'لبخند مهر بسته به مهر شما' در 2 مرحله برگزار شد كه مرحله نخست آن در 15 و 16 شهريور و مرحله دوم آن امروز / 11 مهر/ در مدارس مختلف برگزار شد.
براي اجراي اين جشن در مهاباد كميته امداد امام خميني(ره) بيش از 30 هزار پاكت مخصوص را در بين دانش آموزان اين شهرستان توزيع كرده است تا دانش آموزان كمك هاي نقدي خود را در مدارس جمع آوري كنند.
قرار است اين كمك هاي جمع آوري شده، در هر مدرسه توسط مديران مدارس، بين دانش آموزان همان مدرسه توزيع شود.
امام جمعه مهاباد در آيين ويژه اين جشن در مهاباد گفت: صدقه و كمك به ديگران كه در دين اسلام به آن توصيه شده است مي تواند نقش مهمي در ايجاد امنيت و آرامش در جامعه ايفا كند و اين فرهنگ بايد در بين خانواده ها نهادينه شود.
ماموستا ملا قادر سهرابي افزود: دانش آموزان به عنوان اقشار آينده ساز جامعه بايد فرهنگ احسان و نيكوكاري را در بين خانواده ها ترويج كنند.
وي اضافه كرد: خانواده نبايد ايتام و افراد نيازمند را فراموش كنند و با صرفه جويي و خودداري از هزينه هاي اضافي، بخشي از درآمدهاي خود را در اختيار خانواده هاي بي بضاعت قرار دهند.
مدير كميته امداد امام خميني (ره) مهاباد نيز گفت: خيرين اين شهرستان در مرحله نخست جشن عاطفه ها، 2 ميليارد و 100 ميليون ريال به صورت نقدي و غيرنقدي جمع آوري كرده بودند كه در آستانه سال تحصيلي جديد در اختيار خانواده هاي نيازمند داده شد.
حسين خضري افزود: امسال كمك هاي نقدي مردم به روش هاي نوين و با استفاده از نرم افزارهاي ثنا، سكه، بله، آپ و خودپردازهاي بانكي پرداخت و 2 پايگاه نيز براي كمك هاي غيرنقدي در اين شهرستان راه اندازي شده بود.
وي با اشاره به فعاليت هاي كميته امداد امام خميني(ره) اضافه كرد: اين نهاد امسال در قالب اشتغال فراگير روستايي، تبصره ماده 16 و وام امدادي يك ميليارد و 490 ميليون ريال پرداخت كرده است.
وي افزود: تامين كمك هزينه دانشجويان و جهيزيه نوعروسان، احداث 50 واحد مددجويي با همكاري ساير ارگان ها نيز از ديگر تعهدات كميته امداد امام خميني(ره) در مهاباد است.
به گزارش ايرنا، در جشن عاطفه هاي سال گذشته در مجموع يك ميليارد و 995 ميليون و 960 هزار ريال كمك هاي نقدي و غيرنقدي در اين شهرستان جمع آوري شده بود.
پنج هزار و 240 خانوار مهابادي با 12 هزار نفر زير چتر حمايتي كميته امداد امام خميني(ره) قرار دارند كه از اين تعداد، يكهزار و 50 دانش آموز، 731 ايتام و محسنين و 110 نفر دانشجو هستند.
41 هزار و 600 دانش آموز مهابادي در سال تحصيلي جديد در مقاطع مختلف تحصيل مي كنند.
3020/6185/2093