۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 83054474
T T
۰ نفر

كشف كالای احتكار شده در سیستان و بلوچستان

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 83054474
كشف كالای احتكار شده در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از كشف 11 انبار احتكار در 72 ساعت گذشته خبر داد و گفت: ارزش ریالی اقلام كشف شده از این انبارها در استان 6 میلیارد تومان است كه با نظارت دستگاه قضایی و تعزیرات حكومتی این اجناس بین مردم توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 6.5 میلیون لیتر سوخت قاچاق در 6 ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان كشف شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به مشكلات به وجود آمده در زمینه سوخت در سیستان و بلوچستان تمامی دستگاه های مرتبط با این موضوع دست به دست هم دادند و تا حد قابل ملاحظه ای قاچاق سوخت در این استان كاهش یافت.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا با تمركز بر باندهای قاچاق سوخت و افزایش كنترل و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی این استان محموله های عمده موادسوختی قاچاق كشف و ضبط شد كه برای كنترل اوضاع این تلاش ها باید ادامه دار باشد.
وی قاچاق سوخت و انسان را از مشكلات مهم در سیستان و بلوچستان عنوان كرد و گفت: فرهنگ سازی در این زمینه و استفاده از نفوذ اجتماعی علما و ریش سفیدان در كنترل و كاهش این تخلفات باید مد نظر قرار گیرد.

** دستگیری پنج سرشاخه اصلی مواد مخدر
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاكنون بیش از 72 تن انواع مواد مخدر در این استان كشف شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.
سردار قنبری به دستگیری پنج سرشبكه اصلی قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان اشاره كرد و افزود: هزار و 504 خرده فروش مواد مخدر نیز در این استان دستگیر شدند كه نسبت به سال گذشته این دستگیری ها 82 درصد افزایش یافته و دلیل آن فعالیت همراه با برنامه ریزی و تعامل ایجاد شده بین دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده است.
وی با اشاره به كمبود مراكز نگهداری از معتادان در سیستان و بلوچستان تصریح كرد: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد كه كمتر از یك هفته تمامی معتادان موجود در این استان را جمع آوری كند اما از آنجایی كه بعد از دستگیری امكاناتی برای نگهداری از این افراد وجود ندارد این كار شدنی نیست با این حال امسال تعداد افراد معتادی كه به كمپ های ترك اعتیاد فرستادیم 52 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

** كسب رتبه دوم در پیشگیری از وقوع جرم
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پلیس این استان در 6 ماهه نخست امسال رتبه دوم كشور را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم كسب كرد.
سردار قنبری با اشاره به كاهش 41 درصدی سرقت های مسلحانه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه بیش از همه احساس امنیت و آرامش مردم را تحت تاثیر قرار می دهد وقوع جرایم خشن است كه با تهیه اطلس جغرافیایی و رصد زمان و وقوع این گونه جرایم توانستیم این مورد را كاهش دهیم.
وی خاطر نشان كرد: سرقت های مسلحانه در سیستان و بلوچستان با تصوری كه از آن در اذهان وجود دارد متفاوت است چرا كه به دلیل وجود سلاح های غیرمجاز در این استان سارقان برای سرقت های خرد مانند موبایل از اسلحه استفاده می كنند كه همین موضوع تعداد سرقت های مسلحانه را افزایش می دهد.
وی افزود: به عنوان مثال ارزش ریالی پنج فقره سرقت مسلحانه در مجموع كمتر از 500 هزار تومان بوده است.
سردار قنبری به كاهش وقوع شرارت در سیستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: كشف قتل در این استان 40درصد افزایش و وقوع شرارت هایی مانند قمه كشی كه منجر به قتل می شود 33 درصد كاهش یافته است.

** تلفات نیروهای انتظامی در 6 ماه گذشته صفر بود
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح كرد: با وجود افزایش 20 درصدی عملیات های پلیس و همچنین افزایش 15 درصدی درگیری های مسلحانه با اشرار و قاچاقچیان خوشبختانه تلفات نیروهای انتظامی در این استان از ابتدای سالجاری تا كنون صفر بوده است.
سردار قنبری ادامه داد: این درحالی است كه سال گذشته تا این مقطع از سال 10 نفر از نیروهای انتظامی سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بودند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به آغاز هفته نیروی انتظامی از فردا /جمعه/ اشاره كرد و گفت: به مناسبت این هفته هزار و 650 برنامه در سراسر این استان اجرا می شود كه 148 برنامه مربوط به زاهدان است.
وی خاطر نشان كرد: نشست با سران طوایف و ریش سفیدان در مركز استان یكی از برنامه های محوری نیروی انتظامی در این هفته است كه در هیچ استانی با این سطح از گستردگی چنین نشستی برگزار نمی شود.
سردار قنبری هدف از برگزاری نشست با خبرنگاران را بالا بردن احساس امنیت و همچنین فراهم كردن زمینه سرمایه گذاری برای افراد خارج از سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: برگزاری چنین نشست هایی نگاه ها به این استان را تغییر می دهد.
9908**3213**6081
۰ نفر