۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83056086
T T
۰ نفر
شهروندان و گردشگران آستارا بيش از هشت هزار بار با 110 تماس گرفتند

آستارا - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي آستارا گفت: امسال شهروندان و گردشگران آستارا هشت هزار و 281 بار با پليس 110 تماس گرفته اند و 80 درصد تماس ها منجر به حضور پليس و اجراي عمليات شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سرهنگ محمد نمازي روز شنبه در نشست خبري در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي با بيان اين كه از مجموع تماس هاي شهروندان و گردشگران آستارا 20 درصد نيز توسط كاربران و مشاوران منجر به راهنمايي شده افزود: تماس با مركز فوريت هاي پليس 110 از ابتداي سال جاري تاكنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزايش يافته است.
وي سامانه 110 را خط امن انتقال اطلاعات مجرمان جهت پيگيري و اقدام پليسي برشمرد و خواستار همكاري هرچه بيشتر اطلاعاتي مردم با پليس شد.
نمازي در ادامه از كشف كالاي قاچاق به ارزش 34 ميليارد ريال در سال جاري در آستارا خبر داد و بيان كرد: در اين راستا 266 حامل كالاي قاچاق توسط عوامل انتظامي ايست بازرسي قلعه و پليس آگاهي دستگير شده است.
وي از افزايش 35 درصدي جرائم رايانه اي در آستارا نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: مردم، فروشگاه هاي داراي مجوز قانوني را براي خريد اقلام مورد نياز خود از طريق فضاي مجازي انتخاب كنند و اطلاعات بانكي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.
فرمانده نيروي انتظامي آستارا از اجراي 54 برنامه فرهنگي در طول هفته نيروي انتظامي در شهرستان آستارا خبر داد و بيان كرد: برگزاري همايش فرهنگ ترافيك و نشست با معتمدان محلات آستارا با هدف برقراري تعامل بيشتر بين پليس و مردم از جمله برنامه هاي اين هفته است.
13 تا 19 مهرماه هفته نيروي انتظامي نامگذاري شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030