۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85601511
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی و خنک در گیلان ماندگار است

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85601511
سامانه بارشی و خنک در گیلان ماندگار است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی و خنک در استان است و برای این وضعیت آب و هوایی هشدار زرد صادر شده‌است.

سمانه نگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارندگی‌ها در حیران، با ۲۳ میلیمتر و امام‌زاده اسحاق با ۱۳ میلیمتر ثبت شده‌است اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت سامانه بارشی و خنک در گیلان تا اوایل هفته آینده است.

وی بیان کرد: بر این اساس و با توجه به هشدار سطح زرد صادر شده تا یکشنبه هفته آینده شرایط برای ابرناکی، مه‌آلودگی هوا، کاهش نسبی دما، وزش باد در برخی مناطق شدید، برخی ساعات بارندگی گاهی رگباری و موقتی شدید و رعد و برق پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پناهگیری در مکان امن هنگام رعد و برق مورد تاکید است.

وی اظهار کرد: جیرنده با ۹ درجه سلسیوس کمترین و آستارا با ۲۴ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۱ درجه و رطوبت ۸۵ درصد است.

نگاه با اشاره به هشدار زرد دریایی در گیلان بیان کرد: دریا به تناوب طی سه روز آینده برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب پیش‌بینی شده‌است.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha