۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83056105
T T
۰ نفر

85 هزار تن سيب در اشنويه برداشت مي شود

۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83056105
85 هزار تن سيب در اشنويه برداشت مي شود

مهاباد- ايرنا- رييس جهاد كشاورزي اشنويه گفت: امسال 85 هزار تن انواع سيب از سطح پنج هزار هكتار از باغ هاي بارور اين شهرستان برداشت مي شود.

سيدانور حسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه برداشت اين محصول از 25 شهريور آغاز شده است، افزود: برداشت سيب به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت و در اين مدت روزانه به طور متوسط براي چهار هزار نفر اشتغال ايجاد مي شود.
وي ادامه داد: سال گذشته 125 هزار تن سيب از باغ هاي اشنويه برداشت شد كه امسال به علت سرمازدگي پيش بيني مي شود محصول سيب اين شهرستان با 40 هزار تن كاهش همراه باشد.
وي با اشاره به اينكه اشنويه رتبه چهارم در توليد محصول سيب را در آذربايجان غربي داراست، گفت: هم اكنون 28 واحد سردخانه با ظرفيت 90 هزار تن آماده ذخيره سازي محصول سيب باغداران است و پنج واحد سردخانه ديگر با ظرفيت 20 هزار تن نيز در حال احداث است.
رييس جهاد كشاورزي اشنويه افزود: با احداث 15 واحد سردخانه جديد، در چند سال اخير ظرفيت ذخيره سازي سيب از 30 هزار تن به 90 هزار تن افزايش يافته است.
حسيني سطح باغ هاي اين شهرستان را 11 هزار هكتار اعلام كرد و ادامه داد: از اين ميزان هفت هزار و 500 هكتار را باغ هاي سيب بارده و غيربارده با ارقام غالب رد و گلدن دليشيز تشكيل مي دهد.
وي اضافه كرد: بخشي از سيب توليدي اين شهرستان به دليل كيفيت بالا و ماندگاري خوبي كه دارد علاوه بر ساير استان ها به كشورهاي روسيه، عراق و پاكستان نيز صادر مي شود.
به گزارش ايرنا، شهرستان اشنويه از جمله شهرهاي مرزي آذربايجان غربي است كه با داشتن يكهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دريا يكي از مناطق حاصلخيز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات كشاورزي به شمار مي رود. 
شرايط ويژه آب و هوايي، اشنويه را به يكي از قطب هاي مهم باغداري آذربايجان غربي تبديل كرده است به طوري كه علاوه بر محصول با كيفيت سيب اين شهرستان، محصول گيلاس آن نيز در داخل و خارج از كشور مشتريان فراواني دارد.
اشنويه در 65 كيلومتري اروميه و در مرز ايران، عراق و تركيه قرار داشته و بيش از 74 هزار نفر جمعيت دارد.
9870/6185/2093