۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83056124
T T
۰ نفر

18 درصد معلولان بهزيستي خراسان رضوي كودك هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83056124
18 درصد معلولان بهزيستي خراسان رضوي كودك هستند

مشهد- ايرنا- مديركل بهزيستي خراسان رضوي گفت: كودكان 18 درصد معلولان زيرپوشش اين نهاد را در سطح استان تشكيل مي دهند و از خدمات حمايتي، توانبخشي و آموزشي مورد نياز بهره مي برند.

دكتر حميدرضا پوريوسف روز شنبه در نشست خبري به مناسبت اطلاع رساني در خصوص برنامه هاي هفته كودك، جمعيت معلولان شناسايي شده را در خراسان رضوي 118 هزار نفر اعلام و بيان كرد: 70 درصد معلوليتها در كودكان مادرزادي است و معلوليتهاي جسمي حركتي و ذهني به ترتيب بيشترين شيوع را در بين اين گروه سني تشكيل مي دهند.
وي افزود: پارسال 800 كودك و شيرخوار بدسرپرست، بي سرپرست و رها شده وارد مجموعه بهزيستي خراسان رضوي و 317 نفر آنان در قالب فرزندخواندگي و امين موقت به متقاضيان واگذار شده اند.
مديركل بهزيستي خراسان رضوي به تسهيل روند واگذاري فرزند به خانواده هاي متقاضي نيز اشاره و بيان كرد: هم اكنون دو هزار و 600 زوج متقاضي فرزند در اين استان در نوبت موافقت با دريافت فرزندخوانده هستند.
وي ادامه داد: هفت هزار و 653 دانش آموز در خانواده زنان سرپرست خانوار نيز زير پوشش حمايتهاي آموزشي بهزيستي خراسان رضوي قرار دارند.
معاون امور اجتماعي بهزيستي خراسان رضوي نيز در اين نشست به موضوع كودكان معتاد اشاره و بيان كرد: از اوايل پارسال طرحي با هدف شناسايي مادران باردار معتاد در سطح اين استان اجرا شد و در اين چارچوب نوزادان متولد شده زير پوشش حمايت قرار گرفتند.
غلامحسين حقدادي افزود: با همكاري مرجع قضايي وضعيت مادر معتاد براي نگهداري از فرزند شيرخوارش بررسي و بر اين اساس صلاحيت نگهداري از نوزاداني كه با خطر بدسرپرستي، بي سرپرستي، رها شدگي و احتمال فروش روبه رو هستند از مادر سلب مي شود.
وي ادامه داد: در پي اجراي اين طرح پارسال 50 شيرخوار معتاد متولد شده در بيمارستانهاي خراسان رضوي شناسايي شدند و تحت حمايت قرار گرفتند.
معاون اداره كل بهزيستي خراسان رضوي همچنين وي بدون ذكر آمار گفت: شمار پايگاههاي فعال اورژانس اجتماعي 123 در اين استان از 9 شهرستان به 20 شهرستان افزايش يافت و همين امر موجب رشد گزارش موارد كودك آزاري شده است.
وي در ادامه به حل مشكل تهيه پوشك در مراكز نگهداري از كودكان، معلولان و سالمندان اشاره و بيان كرد: البته براي معلولاني كه در منزل نگهداري مي شوند ماهيانه يك ميليون ريال كمك هزينه بهداشتي پرداخت مي شود اما با افزايش هزينه محصولات سلولزي هنوز در اين بخش دچار مشكل هستيم.
400 هزار نفر از جمعيت شش ميليون و 400 هزار نفري خراسان رضوي زير پوشش خدمات بهزيستي قرار دارند.
7496/1858