۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83059670
T T
۰ نفر

« سوگ آواهای كهن» در برج میلاد برگزار می شود

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83059670
« سوگ آواهای كهن» در برج میلاد برگزار می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل برج میلاد تهران گفت: ویژه برنامه محرم و صفر با عنوان «سوگ آواهای كهن » با هنرمندی رسول نجفیان در برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی برج میلاد، علی درویش پور افزود: سوگ آواهای كهن در واقع روایتی از رسم ها و آیین های عاشورایی اقوام ایرانی و سوگ سهراب در شاهنامه است كه توسط هنرمند ایرانی رسول نجفیان از 18 تا 27 مهر از ساعت 18 تا 20 در گالری غربی برج میلاد برگزار می شود.
وی اظهارداشت: سوگ آواهای كهن نتیجه تحقیق 30 ساله رسول نجفیان درباره آیین ها، رسوم عاشورایی و آهنگ های نهفته در تعزیه ها، نواهای عاشقان دلسوخته اباعبدالله الحسین (ع) و لالایی های مادران ایران زمین است كه خود نیز به همراه گروهی از هنرمندان موسیقی كشورمان اجرا و روایت می كند.
مدیرعامل برج میلاد ضمن دعوت از عموم مردم و شهروندان برای استفاده از این ویژه برنامه هنری- مذهبی، گفت: در اجرای نواهای عاشورایی رسول نجفیان، گروه موسیقی دمام زن، گروه كر، گروه دف نوازان نیز این هنرمند را همراهی می كنند.
وی با اشاره به اینكه هر ساله برج میلاد در دهه دوم محرم و آغاز ماه صفر ویژه برنامه های مناسبتی را برگزار می كند خاطرنشان كرد: اجرای « سوگ آواهای كهن» از جمله این برنامه ها است.
تهرام/9353 / 1539
۰ نفر