۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83060072
T T
۰ نفر
پيكر مطهر شهيد كارچاني از زاهدان به اراك منتقل شد

زاهدان - ايرنا - پيكر مطهر شهيد ستواندوم مرتضي كارچاني رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر سيب و سوران امروز/سه شنبه/ در مراسمي با حضور فرمانده انتظامي، فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان و شماري از مسئولان پس از تشييع از طريق فرودگاه بين المللي زاهدان به تهران و سپس به اراك منتقل شد.

به گزارش ايرنا امام جمعه موقت زاهدان در اين مراسم گفت: شهدا سند حقانيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در برابر تمام نظام هاي حاكم بر دنياست.
حجت الاسلام احمد راهداري اظهار داشت: شهداي بزرگوار مايه عزت و افتخار ايران اسلامي هستند.
وي بيان كرد: شهادت شهيد كارچاني آنهم در هفته نيروي انتظامي سند حقانيت اين نيروي نظامي بود.
امام جمعه موقت زاهدان تصريح كرد: هر جا خون شهيدي ريخته شود آن مملكت داراي عزت و افتخار است.
وي افزود: كشوري كه در آن شهيد وجود داشته باشد تمام دنيا به آن كشور افتخار مي كنند.
حجت الاسلام راهداري اظهار داشت: انسانهاي آزاده در اقصي نقاط اين كره خاكي به شهداي اين مرز و بوم افتخار مي كنند.
وي تصريح كرد: نيروي انتظامي با اقتدار و صلابت چنان نا امني را براي اشرار و خرابكاران در سيستان و بلوچستان ايجاد كند كه جرات نداشته باشند پاي خودشان را در اين مرز و بوم بگذارند.
به گفته فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان صبح روز گذشته ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان سيب و سوران با انجام يك سري تحقيقات گسترده اطلاعاتي به خبري مبني بر جابجايي محموله مواد افيوني با 2دستگاه خودرو وانت و پژو 405 از مناطق مرزي به حوزه استحفاظي شهرستان دست يافتند.
سردار محمد قنبري افزود: در اين راستا پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سيب و سوران با شناسايي مسيرهاي احتمالي تردد قاچاقچيان ظهر ديروز سوداگران مرگ را در روستاي سيب شناسايي و با آنان درگير شدند.
وي تصريح كرد: در اين درگيري مسلحانه كه 2 نفر از سوداگران مرگ به هلاكت رسيدند، ستواندوم مرتضي كارچاني مامور پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سيب و سوران مجروح و پس از انتقال به بيمارستان رازي شهر سراوان با وجود تلاش تيم هاي پزشكي به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: در اين عمليات مقاديري مواد مخدر، 2 قبضه سلاح به همراه خشاب و مهمات مربوطه از خودرو قاچاقچيان كشف شد.
به گزارش ايرنا مراسم تشييع پيكر مطهر اين شهيد والامقام در حسينيه ستاد فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان با حضور مقامات نظامي و انتظامي، مديران و كاركنان دستگاههاي اجرايي زاهدان برگزار شد.
همچنين مراسم تشييع پيكر مطهر اين شهيد والامقام صبح امروز/سه شنبه/ از خيابان امام خميني (ره) تا مسجد جامع علي بن ابيطالب(ع) سراوان با حضور مقامات نظامي و انتظامي، مديران و كاركنان دستگاههاي اجرايي و اقشار مختلف مردم شيعه سني شهرستان سراوان برگزار شد.
3213**6081