۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83061248
T T
۰ نفر
تمبر شهيد چهارساله حادثه تروريستي 31 شهريور اهواز رونمايي شد

اهواز- ايرنا- مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خوزستان گفت: همزمان با پنجمين روز از هفته ملي كودك، تمبر شهيد چهارساله حادثه تروريستي 31 شهريور اهواز، روز چهارشنبه در اين شهر رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، وحيد كياني در آيين رونمايي از تمبر' محمد طاها اقدامي' كه در بيت نماينده ولي فقيه در خوزستان برگزار شد با اشاره به اينكه هفته ملي كودك در خوزستان با محوريت شهيد حادثه تروريستي رژه اهواز در حال برگزاري است، افزود: رونمايي از تمبر شهيد چهارساله حادثه كور تروريستي رژه اهواز با مشاركت اداره كل پست استان خوزستان انجام شده است.
وي ادامه داد: برنامه هاي هفته ملي كودك در 62 مركز سيار روستايي و ثابت شهري به مدت يك هفته از 14 مهرآغاز شده و همه روزه بچه هاي خوزستاني مي توانند با حضور در مراكز به فعاليت هاي فرهنگي، هنري و ادبي بپردازند.
وي ادامه داد: خدمات فرهنگي به نقاط محروم خوزستان از جمله رسالت هاي اين اداره كل است و در اين زمينه ناوگان كتابخانه هاي سيار روستايي راه اندازي و در حال فعاليت هستند.
كياني همچنين با اشاره به رونمايي از ديوارنگاره « گذر قصه ها» همزمان با 17 مهر روز جهاني كودك، بيان داشت: مربيان و كاركنان كانون در خوزستان به كشف، تقويت و شكوفايي استعداد كودكان مي پردازند.

** كودكان امروز آينده سازان انقلاب اسلامي هستند
يكي از نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري نيز در حاشيه اين آيين گفت: توجه به نيازهاي كودكان از وظايف دستگاه هاي فرهنگي است و در اين راستا بايد نوآوري و خلاقيت ديده شود.
آيت ا... محسن حيدري با اشاره به اينكه خوزستان از جمعيت قابل توجه كودكان برخوردار است، افزود: اين جمعيت عظيم، آينده سازان انقلاب اسلامي هستند و بايد در سايه آموزه هاي ديني رشد پيدا كنند.
وي همچنين به مظلوميت شهيد 'محمد طاها اقدامي' اشاره كرد و گفت: اين شهيد با وجود اينكه از سن كمي برخوردار بود اما براي ملت ايران عزيز است.
گفتني است، در حادثه حمله يك گروه ترويستي تكفيري به آيين رژه اهواز در 31 شهريور، 24 نفر از جمله طاها اقدامي كودك چهار ساله شهيد ، و حدود 60 نفر ديگر مجروح شدند.
7148/ 6037