۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۱
کد خبر: 83062731
T T
۰ نفر
نشست هيأت هاي عاليرتبه وزارت كشور ايران و تركيه برگزار شد

آنكارا- ايرنا- نشست هيأت هاي عاليرتبه وزارت كشور ايران و تركيه امروز (پنجشنبه) در شهر آنكارا برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين نشست كه به رياست عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور جمهوري اسلامي ايران و سليمان سويلو وزير كشور تركيه و با شركت مقامات بلند پايه سياسي و امنيتي دو كشور برگزار شد، طرفين درباره مسائل مرزي، منطقه‌اي و بين المللي و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروريسم به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
پيگيري مصوبات دو نشست امنيتي مرزي دو كشور در تهران و آنكارا و بررسي راه هاي افزايش همكاريها از جمله محورهاي مذاكره و برنامه هاي ديگر اين نشست بود.
وزير كشور ايران را در اين سفر، ساماني قائم مقام وزير كشور در امور مجلس و هماهنگي استانها، دين پرست معاون اقتصادي وزارت كشور، شجاعي كياسري رئيس مركز اطلاع رساني و امور بين الملل وزارت كشور، محمدمهدي شهرياري استاندار آذربايجان غربي، كلانتري مديركل امنيتي و انتظامي وزارت كشور، سردار تقوي جانشين فرماندهي مرزباني ناجا و شهروز برزگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و نماينده سلماس همراهي مي كنند.
پيش از اين نشست عبدالرضا رحماني فضلي و سليمان سويلو وزراي كشور ايران و تركيه طي ديداري دوجانبه، بر مبارزه مشترك با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و مقابله با ترور و مهاجرت غيرقانوني تاكيد كردند.
رحماني فضلي كه در سفري يك روزه به آنكارا سفر كرده است، در ديدار با سويلو با اشاره به همكاري نزديك دو كشور در زمينه امنيت مرزي، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با قاچاق انسان و كالا و مبارزه با تروريسم افزود: همكاري دو كشور در اين زمينه ها خوب پيش مي رود.
سليمان سويلو وزير كشور تركيه هم در اين ديدار گفت: هم در بعد مراودات بين مقامات وزارت كشور دو طرف و هم در بعد پليسي و امنيتي، همكاري در امور مهاجرين و برگزاري نشست هاي مشترك امنيتي در 1.5 سال گذشته، روابط ايران و تركيه به سطح خيلي خوب و مطلوبي رسيده است.
سويلو افزود: هر دو كشور بر مبارزه مشترك در زمينه تروريسم و قاچاق مواد مخدر، مهاجرت هاي غيرقانوني و قاچاق كالا و تامين امنيت مرزي تاكيد داشته و مراودات خوبي با هم دارند.
به گزارش ايرنا، رحماني فضلي، بعد از ديدار و مذاكره، امروز به شهر قونيه رفته و از مقبره مولانا در اين شهر بازديد كرد.
خاورم/1905/3404