۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83063160
T T
۰ نفر
حل مشكلات كشور نيازمند كار جهادي است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: بايد مسوولان با تلاش شبانه روزي و كار جهادي، مشكلات كشور و جامعه را حل و فصل كنند و اين امر بايد در اولويت اصلي همه دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه افزود: مسوولان بايد از ظرفيت هاي داخلي و تجارب جوانان و اساتيد دانشگاهي بهره لازم را براي غلبه بر مشكلات ببرند زيرا در اين صورت مي توان مشكلات كشور را در مسير حل و فصل قرار داد.
وي با بيان اينكه شيطان تلاش مي كند تا اعمال نادرست را زيبا جلوه دهد، اضافه كرد: بايد با هوشياري، اقتدار و عمل به آموزه هاي اسلامي با اين دسيسه شيطاني مقابله كرد.
وي بيان كرد: دشمن در تلاش است تا زيارت اربعين را به گونه اي ديگر جلوه داده و مسلمانان را از اين كار منصرف كند ولي بايد بدانيم كه اين سخني غلط است زيرا بشريت همواره به معنويت و محبت اهل بيت (ع) نيازمند است و زيارت اربعين اين معنويت را در فرد زنده نگه مي دارد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به اهميت زيارت اربعين ادامه داد: ائمه اطهار (ع) به زيارت اربعين توجه ويژه داشتند و اين كار را عملي با ارزش و با اجر و پاداش بسيار مي دانستند به طوري كه طبق آموزه هاي اسلامي، هر قدمي كه در مسير زيارت اربعين برداشته شود، پاداش هزاران اجر معنوي دارد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي افزود: پياده روي اربعين وجهه سياسي به خود گرفته و اربعين صرف عبادت و زيارت نيست بلكه يك حماسه و مبارزه با ظالمان و مستكبران است.
وي با بيان اينكه بايد معرفت و ارادت خود را نسبت به ائمه اطهار و امام زمان (عج) افزايش دهيم، ادامه داد: پياده روي اربعين و تجمع ميليوني زائران، قدرت نمايي مسلمانان در مقابل جهانيان است و ارادت مسلمانان را به اهل بيت نشان مي دهد.
وي با تبريك روز عقيدتي سياسي سپاه گفت: فعالان اين عرصه با تلاش بسيار احكام دين را تببين مي كنند و در سايه اين نهاد است كه نيروهاي مسلح ما والاترين نيروها در دنيا از نظر اعتقادات ديني هستند.
به گزارش ايرنا نماز جمعه اين هفته اروميه به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي و با حضور پرشور مردم در مصلاي امام خميني (ره) اين شهرستان برگزار شد.
9918/2093