۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83063263
T T
۰ نفر
سرمربي شطرنج زنان: استمرار موفقيت نيازمند اردوهاي خارجي است

جاكارتا - ايرنا- سرمربي تيم شطرنج زنان نابيناياي ايران معتقد است اگر به بدنبال استمرار موفقيت هاي ورزشي از جمله شطرنج هستيم بايد شطرنج بازان براي افزايش تجربه به اردوهاي خارجي اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا از جاكارتا ، شادي پريدر امروز (جمعه ) در حاشيه مراسم پاياني شطرنج سريع نابينايان با ابراز رضايت از نتايج كسب شده در گفت: در بخش ما سه مدال طلا، پنج نقره و سه برنز براي كاروان ورزشي ايران كسب شد كه نتيجه اي قابل توجه است.
به گفته وي در بخش مردان نيز شطرنج بازان نابينا توانستند يك طلاي انفرادي توسط اميد كريمي، نقره تيمي در B2 و B3 و برنز تيمي در B1 كسب كنند و مجموع مدال هاي كاروان ايران در رشته شطرنج 14 مدال شد.
وي در مورد اينكه آيا اين نتايج را پيش بيني مي كرد يا خير؟ گفت: اردوهاي داخلي و برنامه هايي كه براساس آن روند پيشرفت شطرنج نابينايان ارزيابي مي شد، حكايت از موفقيت اين رشته در جاكارتا داشت اما موفقيت كلي تيمي و انفرادي شطرنج بازان فراتر از تصور بود زيرا شطرنج بازان نابيناي ايران توانستند سه مدال طلا در بخش استاندارد و يك مدال طلا در بخش سريع كسب كنند و اين مهم كمك فراواني به كاروان ايران در جدول رده بندي توزيع مدال ها خواهد كرد.
نايب رييس بانوان فدراسيون شطرنج با اشاره به موفقيت يك سال گذشته شطرنج ايران در تورنمنت هاي مختلف آسيايي و جهاني گفت: اين موفقيت ها اتفاقي نيست بلكه براساس چشم انداز و برنامه ريزي انجام شده است ودليل عمده ديگر حضور در تورنمنت هاي پي در پي داخلي و بين المللي در كشور است .
پريدر در زمينه حضور شطرنج در بازي هاي 2022 گفت: در گروه دختران و پسران تيم هاي جوان و يكدستي داريم و بدون شك جزو سه تيم برتر آسيا هستيم و براي بازي هاي آسيايي 2022 برنامه ويژه داريم و قطعا مدال هاي بيشتري خواهيم گرفت.
او در زمينه رنگ مدال در بازي هاي آسيايي 2022 گفت: هر چند پيش بيني براي چهار سال بعد سخت است اما با توجه به استعداد شطرنج بازان ايراني و فراهم شدن امكانات ظرفيت كسب مدال هاي طلا ي بيشتري در اين رشته وجود دارد.
وي در خصوص موفقيت شطرنج بازان زن تصريح كرد: پشتكاراين شطرنج بازان و رويكرد يكسان ورزش و فدراسيون هاي مرتبط به فعاليت دختران و پسران شطرنج باز و شانس حضور در تورنمنت هاي جهاني چنين موفقيتي را ايجاد كرد.
پريدر از ديگر دلايلي كه مي تواند موفقيت هاي ايران در رشته شطرنج را افزايش دهد را جذب مربي خارجي عنوان كرد و گفت: سال طلايي شطرنج ايران در حالي رو به تكميل است كه شطرنج بازان ما نشان دادند توانايي موفقيت هاي جهاني و آسيايي دارند اما براي تكميل اين موفقيت بايد بودجه لازم براي استخدام مربي تراز اول جهاني فراهم شود و تامين اين بودجه در شرايط كنوني و نرخ ارز سخت براي فدراسيون سخت است .
** 2052**1601**
۰ نفر