۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83063874
T T
۰ نفر

امدادرسانی هوایی اربعین به هوانیروز واگذار شد

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83063874
امدادرسانی هوایی اربعین به هوانیروز واگذار شد

كرمانشاه - ایرنا - فرمانده پایگاه یكم هوانیروز كرمانشاه اعلام كرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، امدادرسانی هوایی به زائران اربعین حسینی به پایگاه هوانیروز ارتش واگذار شده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان حشمت الله آزادی فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هوانیروز كرمانشاه در راستای امدادرسانی هوایی به زائران اربعین حسینی پنج فروند بالگرد را در محدوده مرز مهران مستقر خواهد كرد.
وی افزود: براساس مسئولیتی كه به ما واگذار شده است، در صورت بروز حوادث احتمالی ، بالگردهای هوانیروز در قالب اورژانس هوایی برای امدادرسانی به مردم اعزام خواهند شد.
فرمانده پایگاه یكم هوانیروز توضیح داد: علاوه بر بالگردهایی كه در مهران مستقر می شوند، بالگردهای پایگاه یكم هوانیروز نیز در آماده باش كامل هستند تا در صورت نیاز به پرواز در آیند.
آزادی فر، به آمادگی هوانیروز برای انجام پروازهای برون مرزی نیز اشاره كرد و گفت: بالگردهای هوانیروز این آمادگی را دارند تا در صورت درخواست كشور عراق و صدور مجوزهای لازم به منظور امداد رسانی به زائران اربعین حسینی حتی در خاك عراق عملیات انجام دهند.
به گفته وی ، هوانیروز كرمانشاه طرح امدادرسانی به زائران را از یك هفته مانده به اربعین آغاز خواهد كرد و این طرح را تا بازگشت كامل زائران ادامه خواهد داد.
فرمانده پایگاه یكم هوانیروز كرمانشاه به امدادرسانی بالگردهای هوانیروز در زمان وقوع زلزله هم اشاره كرد و گفت: پایگاه یكم هوانیروز در همان ساعت های اولیه وقوع زلزله بیش از یك هزار و 200 مجروح در قالب ماموریت های امدادی به مراكز درمانی منتقل كرد.
هشتم آبان امسال مصادف با اربعین حسینی است.
7445/8066