۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 83064256
T T
۰ نفر
252امدادگرهلال احمربه زائران اربعين حسيني امدادرساني مي كنند

اهواز -ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: 252 نيروي امدادي هلال احمر استان از روز شنبه 21 مهر، به منظور خدمات رساني به زائران اربعين حسيني در 2 مرز شلمچه و چذابه خوزستان مستقر شده و به زائران خدمات رساني مي كنند.

به گزارش ايرنا علي خدادادي روز شنبه درحاشيه نشست شوراي اربعين جمعيت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران در محل هلال احمر خوزستان بيان كرد: اين تعداد نيروي امدادي با تجهيزاتي از قبيل 6 موتورلانس، 37 آمبولانس، 2 فروند بالگرد ،17 خودروي نجات، 23 خودروي پشتيباني، 12 موتورسيكلت و 2 خودروي ارتباطات سيار در 2 مرز شلمچه و چذابه براي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني مستقر شدند.
وي گفت: همچنين 27 پست امدادي شامل 9 پست در مسير منتهي به مرز چذابه و در محل پايانه، 6 پست در مسير مرز شلمچه و پايانه، 2 پست امدادي در عين دو اهواز و حميديه، چهار پايگاه امداد و نجات در ورودي هاي خوزستان، 6 پايگاه ثابت امداد و نجات در جاده هاي منتهي به مرزها و 2 قرارگاه امدادي در پايانه ها كار خدمات رساني به زائران را بر عهده دارند.
مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان بيان كرد: پوشش امدادي به زائران اربعين حسيني از 21 مهر تا 10 آبان به مدت 20 شبانه روز ادامه دارد.
خدادادي اضافه كرد: چهار اردوگاه اسكان هر كدام با ظرفيت 500 نفر نيز براي مواقع اضطراري در نظر گرفته شده و در صورت نياز در 2مرز شلمچه و چذابه برپا خواهد شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر افزود: پايگاه هاي امداد و نجات در ورودي هاي خوزستان در بهبهان، انديمشك، ايذه، و هنديجان و همچنين پست هاي امدادي در عين دو اهواز و حميديه در مسير چذابه با مسئوليت هلال احمر اهواز به زائران خدمات ارائه مي كنند.
خدادادي بيان كرد: 6 پايگاه امداد و نجات بين شهري ثابت در جاده هاي آبادان، سربندر، انديمشك، خرمشهر، رامهرمز و اميديه نيز امدادرساني خواهند كرد.
پارسال بيش از 40 هزار نفر از زائران اربعين حسيني از خدمات امدادي هلال احمر از قبيل اسكان اضطراري، انتقال به مراكز درماني سرپايي و آزمايش فشار خون بهره مند شدند و 691 نفر از عوامل امدادي كار خدمات رساني به زائران اربعين حسيني را بر عهده داشتند.
از سال 1392 حركت منسجم و هماهنگ كاروان هاي اربعين حسيني به سمت مرزهاي چذابه و شلمچه شروع شد و همه ساله بر عظمت و شكوه اين حركت معنوي افزوده مي شود.
گذرگاه هاي چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ايلام سه گذرگاه رسمي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
در اربعين پارسال 380هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات مشرف شدند.
حركت پرشور كاروان هاي اربعين حسيني از اوايل ماه صفر شروع و تا پيش از اربعين حسيني ادامه خواهد داشت.
براساس تقويم رسمي كشور ، هشتم آبان مطابق با بيستم ماه صفر ، روز اربعين حسيني است.
7158/ 6037