به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش روز یكشنبه در جلسه با اعضای هیات مدیره كانون بازنشستگی شهر تهران با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی، اداری مالی و بیمه ای این سازمان، با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر، افزود: با دغدغه ها و مسائل بازنشستگان آشنایی دارم زیرا سال ها در سازمان تامین اجتماعی خدمت كردم و آشنایی با مطالبات ذینفعان سازمان به طور قطع در پیشبرد فعالیت ها موثر است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به افزایش تعداد مستمری بگیران از سال های 80 تا 96 اشاره كرد و اظهار داشت: بخشی از روند افزایش تعداد مستمری بگیران طبیعی است و سیر پیری هر سازمان بیمه ای را شامل می شود اما سازمان تامین اجتماعی به دلیل ایجاد تكالیف بدون منبع دچار پیری زودرس شده است.
وی میزان پرداختی مستمری سازمان تامین اجتماعی را در حال حاضر 6 هزار و 300 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: در سال 1392، 20هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شد. به عبارتی در طول پنج سال مجموع هزینه های پرداختی سازمان در بخش مستمری 300 درصد افزایش یافته كه بخشی از آن مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان و بخشی نیز مربوط به افزایش تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران است.
نوربخش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس سه جانبه گرایی ایجاد شده است. از اقدامات مهمی كه در این سازمان در سال های اخیر انجام شد، اعتمادسازی شركای اجتماعی بود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: به منظور ایجاد تعامل این سازمان با جامعه كارگری، كارفرمایی و بازنشستگی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی كه در سال های قبل منحل شده بود، احیا شد تا ارتباط بدنه سازمان با تشكل ها برقرار شود.
وی به نقش سازمان های بیمه گر در جامعه اشاره كرد و گفت: وظیفه سازمان های تامین اجتماعی عدم انتقال خطر به مردم است و امروز كه كشور در یك جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، نقش سازمان تامین اجتماعی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رشد هزینه ها در سازمان تامین اجتماعی و ارائه تعهدات متعدد نسبت به بیمه شدگان و مستمری بگیران افزود: تامین اجتماعی یك سازمان بین النسلی و درآمد هزینه ای است. یك نگاه علمی، حرفه ای و تخصصی را در این سازمان پیاده كردیم.
نوربخش اظهار داشت: یكی از اقدامات قابل توجه در سازمان تامین اجتماعی این است كه درخواست بازنگری محاسبات بیمه ای را به سازمان بین المللی كار (ILO) ارائه كردیم و این نهاد بین المللی گزارشی را تهیه و ارائه كردند كه در آن به ضرورت تغییر پارامتریك در این سازمان اشاره شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ایجاد تعامل با نهادهای قانونی، اجرایی و قضایی كشور گفت: این سازمان بهترین روابط را با اركان كشور دارد و جلسات متعددی با مسئولان كشور برای ارائه عملكرد و بیان مسائل سازمان برگزار شده است. در پنج سال گذشته هیچ تكلیف بیمه ای بدون منبع از سوی دولت و مجلس ایجاد نشده است.
وی به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره كرد و افزود: سطح خدمات درمانی این سازمان با سال های قبل تفاوت پیدا كرده است. ارتقای هتلینگ و توسعه خدمات در مراكز درمانی انجام شده است.
سازمان تامین اجتماعی با 42 میلیون بیمه شده كه حدود سه میلیون نفر از آنها بازنشسته و مستمری بگیر هستند، 18 نوع خدمت درمانی و بیمه ای به این افراد ارائه می دهد.
اجتمام* 7268*1834
مدیرعامل تامین اجتماعی:
افزایش 110 درصدی مستمری جوابگوی نیاز بازنشستگان نیست
۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر:
83065108
تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال های اخیر 110 درصد پرداخت مستمری های این سازمان رشد یافته است كه البته هنوز هم پاسخگوی نیازهای مستمری بگیران و بازنشستگان نیست.