۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 83065299
T T
۰ نفر
مدارس تا كنون مبلغي براي بهاي آب، برق و گاز پرداخت نكرده اند

تهران- ايرنا- سازمان برنامه و بودجه اعلام كرد دستورالعمل نحوه تعيين آب، برق و گاز مصرفي مدارس توسط امور انرژي اين سازمان و وزارت آموزش و پرورش تدوين شده و تا كنون مبالغي در اين خصوص دريافت نشده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از سازمان برنامه بودجه، براساس قانون بودجه 1397 همه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزينه مصرفي آب، برق و گاز در سقف يك هزار ميليارد ريال و با رعايت الگوي مصرف معاف هستند. سقف الگوي مصرف در دستورالعملي توسط وزارتخانه‌هاي نيرو، نفت و آموزش و پرورش تدوين و اجرا مي‌شود.
براساس اين گزارش در جلسه نوزدهم اسفند 1396 معاونت اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه بودجه براي تسريع در تدوين اين دستورالعمل قرار شد «امور انرژي» و «آموزش و پرورش عمومي و فني و حرفه اي» به ترتيب به عنوان دستگاه اصلي و همكار با دستگاه هاي ذيربط همكاري كنند.
با توجه به اينكه طراحي الگوي مصرف در بخش‌هاي آب، برق و گاز براي مدارس، سابقه نداشته و تدوين آن نيازمند بررسي‌هاي كارشناسي و هماهنگي بود، زمان زيادي را به خود اختصاص داد.
در 27 شهريورماه امسال «محمدباقر نوبخت» رئيس سازمان برنامه و بودجه، دستورالعمل «نحوه تعيين الگوي مصرف آب و برق و گاز مدارس» را ابلاغ كرد.
برپايه اين گزارش، براساس اطلاعات دريافتي از امور انرژي سازمان برنامه و بودجه و براي اجراي اين قانون، مبالغي به عنوان آب، برق و گاز از سوي شركت‌هاي ارايه ‌دهنده اين خدمات از وزارت آموزش و پرورش دريافت نشده كه نشان‌دهنده اجراي قانون مذكور بوده است.
اقتصام**9132**2022**
۰ نفر