۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83065519
T T
۰ نفر
ارتش یمن به پیروزی هایی در جنگ با عربستان دست یافت

تهران - ایرنا - نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن با حمله گسترده به مواضع متجاوزان و مزدوران عربستانی در منطقه 'حیس' در ساحل غربی یمن، خسارات جانی و مالی زیادی به آنها وارد كردند.

به گزارش روز یكشنبه شبكه خبری 'المسیره'، یك منبع نظامی یمنی كه به نام وی اشاره نشده، گفت: نیروهای ارتش و كمیته های مردمی با انجام عملیات ویژه و حمله به مواضع متجاوزان و مزدوران عربستانی در شمال، غرب و جنوب منطقه حیس در ساحل غربی یمن، شماری زیادی از آنها را كشته و مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی سعودیها را تخریب كردند.
یگان مهندسی ارتش و كمیته های مردمی نیز دیشب با كار گذاشتن دو بمب در جنوب منطقه 16 وغرب 'الفازه' در ساحل غربی به دو گردان متجاوزان و مزدوران عربستانی خسارت زیادی وارد كردند.
یگان توپخانه ای ارتش یمن نیز با حمله به مواضع مزدوران و متجاوزان سعودی در جنوب ساحل غربی، شماری از نیروهای دشمن را كشته و یا زخمی كرد.
شبكه خبری المسیره با پخش ویدیویی از انهدام تانك 'آبرامز ام 1 ' عربستان در شهر مرزی 'جازان' را نمایش داد.
این ویدئو، فرار نظامیان عربستانی پس از انهدام تانك و تصرف آن توسط نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن را نشان داد.
تانك آبرامز ام 1 تانك اصلی آمریكا از نسل سوم است كه در سال 1980 وارد ارتش آمریكا شد و فقط چند كشور هم پیمان آمریكا از جمله عربستان آن را در اختیار دارد.

** كشته شدن نظامیان سعودی و سودانی در جیزان

حمله دیروز نیروهای ارتش و كمیته های مردمی به مواضع نظامیان عربستانی و مزدوران سودانی آنها در 'جیزان'، منجر به كشته شدن شماری از آنها شد.
یك منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن با حمله به مواضع نظامیان سعودی و مزدوران آنها در جنوب غربی 'جبل النار' در جیزان شماری از آنها را كشته و یا زخمی كردند.
این منبع افزود:در این حمله علاوه بر خسارات جانی ،مقادیر زیادی تجهیزات نظامی ،اسلحه ومهمات به دست نیروهای یمنی افتاد.
حمله نیروهای ارتش وكمیته های مردمی طی دو روز گذشته به مواضع نظامیان عربستانی در جیزان منجر به كشته شدن یك درجه دار ارتش سعودی شد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین كشور عربی آغاز كردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاكنون منجر به كشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این كشور شده است.
خاورم** 1453**1651
۰ نفر