۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 83065680
T T
۰ نفر
«نشان ارادت»؛ رازها و نذرهای بازیگران و ورزشكاران

تهران- ایرنا- برنامه تلویزیونی «نشان ارادت» از ابتدای ماه محرم به روی آنتن شبكه دو سیما رفت و قرار است تا آخرین شب ماه صفر پخش شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، برنامه تلویزیونی نشان ارادت، گفت‌وگو محور است و هر روز یك مهمان شناخته‌شده مقابل دوربین این برنامه می‌رود. تاكنون 23قسمت از این برنامه به روی آنتن رفته است و 37 قسمت دیگر نیز در روزهای آینده پخش می‌شود.
«پویان هدایتی» تهیه‌كننده «نشان ارادت» می‌گوید: این برنامه تلویزیونی 6 سال است كه با همین تیم تولید مقابل دوربین می‌رود البته در این مدت، نام‌های گوناگونی از جمله چلچراغ، حس مشترك و حب الحسین داشته است اما امسال قرار شد نام دیگری برای آن در نظر گرفته شود تا شبكه بتواند به جز ماه محرم و صفر در ایام دیگری نیز این برنامه را روی آنتن ببرد به همین خاطر پس از مشورت‌های گوناگون، نشان ارادت به عنوان نام این برنامه مناسبتی انتخاب شد.

** از نسیم تا شبكه دو
او توضیح داد: این برنامه در سال‌های شروع از شبكه نسیم پخش شد اما بعدها از شبكه 2 به روی آنتن رفت، هدایتی در این باره توضیح می‌دهد: كنداكتور پخش تنها علت تغییر این برنامه از شبكه نسیم به شبكه دو سیما بود و زمان برنامه از 30 تا 40 دقیقه می‌رسید اما شبكه نسیم نمی‌توانست این زمان را در اختیار ما بگذارد و به همین خاطر قرار شد برنامه از شبكه دو سیما پخش شود.
این تهیه‌كننده جوان كه طرح تولید این برنامه را نیز خود نوشته است ادامه داد: بعد از انتخاب اسم و تیم تولید، یكی از چالش‌های بزرگ ما انتخاب افرادی شناخته‌شده بود كه نذرها و یا رازهایی با امام حسین (ع) داشته باشند و در هیچ برنامه و یا مصاحبه‌ای از این نذرها و رازها صحبتی نكرده باشند زیرا می‌خواستیم دوربین «نشان ارادت» را فقط روی حس و حال این افراد زوم كنیم و مطمئن بودیم راه سختی پیش رو داریم.

** 60 مهمان انتخابی
وی با یادآوری اینكه نشان ارادت 10 روز پیش از ماه محرم با همكاری ستاد بازسازی عتبات وعالیات در استودیویی واقع در موزه قصر تهران كلید خورد، گفت: زمان زیادی را برای طراحی دكوراسیونی در خور این برنامه، صرف كردیم و سپس با كمك برخی تیم سوژه‌یابی و اتاق فكر، فهرستی از مهمان‌های برنامه تهیه شد و در نهایت، 60 فرد شناخته‌شده انتخاب شدند تا مقابل دوربین این برنامه از راز و نیازهایشان بگویند.
هدایتی اظهار داشت: قرار بر این بود كه برنامه نشان ارادت مقابل دوربین، مجری نداشته باشد به همین خاطر «مونا اورعی» مهمان برنامه را از پشت دوربین همراهی می كرد و مسئولیت پرسش و پاسخ از مهمان‌ها را برعهده گرفت.

** شمرخوان‌های ارادتمند
او خاطرنشان كرد: با سه هدف الگوسازی، یافتن قالب‌های نو برای عرضه ارزش‌ها و هدایت عزاداری‌ها و بهره‌وری از آنها، طراحی و آیتم‌های متفاوتی برای «نشان ارادت» در نظر گرفته شد، از همین رو برای اولین بار از شمرخوان‌های تعزیه دعوت كردیم تا مقابل دوربین قرار بگیرند و از ارادتشان به امام حسین (ع) بگویند و یا سراغ اتوشویی‌هایی رفتیم كه در ایام عزاداری محرم، لباس عزاداران را رایگان می‌شستند و گزارش‌های مردمی مختلفی تهیه كردیم.

** انگشترهایی از سنگ مزار امام (ع)
هدایتی بیان داشت: در طول ساخت این برنامه، كارشناسان سازمان عتبات و عالیات تیم سازنده این برنامه را همراهی می‌كردند و قبل از شروع تولید «نشان ارادت»، به رسم یادبود انگشترهایی از سنگ مزار امام حسین (ع) از طرف این سازمان در اختیار ما قرار گرفت تا به مهمان‌های برنامه اهدا شود.

** چرا سلبریتی؟
هدایتی با بیان اینكه مردم همیشه علاقه‌مند هستند از رازهای زندگی سلبرتی‌ها خبردار شوند، گفت: فهرستی كه تهیه كرده بودیم پُر بود از اسامی هنرمندان و ورزشكاران معروف، چون همیشه برای مخاطبان جذاب است كه ستاره‌ها از حس و حال معنوی خود و یا رازها و نذرهایشان بگویند و درباره با مسائلی حرف بزنند كه هیچ وقت تاكنون درباره آنها حرف نزده بودند، هر چند راضی كردن خیلی از این افراد برای قرار گرفتن مقابل دوربین سخت بود.

** نامش ریا نبود
او ادامه داد: سلبریتی‌ها نگران بودند كه مخاطبان از صحبتهای آنها برداشتهای صحیح نداشته باشند و حتی به ریاكاری متهم شوند اما تیم برنامه توانست آنها را متقاعد كند كه زیاد درگیر قضاوتها نباشند بلكه به این موضوع فكر كنند كه شاید روزی فردی با شنیدن حرف‌های آنها اعتقادات محكم‌تری پیدا كرد.
هدایتی معتقد است كه در این سالها تلویزیون دچار ركود مخاطب شده است بنابراین برنامه‌سازها باید خط فكری جدیدی را وارد این رسانه كنند و با خط فكر جدید، مخاطب را پای برنامه بنشانند.
تهیه‌كننده «نشان ارادت»، ارسال 13 هزار پیامك به این برنامه در مدت چند ساعت را نشانگر استقبال مخاطبان و جا باز كردن این برنامه معنوی در میان اقشار مختلف مردم ارزیابی كرد.
فراهنگ** خ.ع ** 1418