۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 83068033
T T
۰ نفر

70 درصد مخازن آب تهران مقاوم سازي شد

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 83068033
70 درصد مخازن آب تهران مقاوم سازي شد

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينكه سدهاي پايتخت در مقابل زلزله مقاوم هستند گفت: مخازن آب اين كلانشهر نيز 70 درصد مقاوم سازي شده است.

محمد رضا بختياري روز سه شنبه در حاشيه اجراي مانور آبرساني در شرايط اضطرار در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه كلانشهر تهران در منطقه زلزله خيز قرار دارد كه بايد آمادگي لازم براي رويارويي با اين مشكل را داشته باشيم اظهار داشت: در هنگام وقوع زلزله تمام خطوط لوله انتقال​ آب به پايتخت دچار مشكل خواهد شد به همين دليل سامان دادن به تأمين آب شرب در روزهاي نخست وقوع زلزله بايد به گونه اي باشد كه در محله هاي مختلف تهران بتوانيم در 3 روز اول بعد از وقوع زلزله آب شرب مورد نياز مردم از طريق اين مخازن اضطراري تأمين شود.
وي تصريح كرد: براي 374 محله تهران مخازن اضطراري ساخته خواهد شد و 316 مخزن آب كه درحال حاضر ساخته شده و از آن بهره برداري مي شود نيز بايد مقاوم سازي شود.
بختياري با بيان اينكه​ آب تهران بسيار گران و باكيفيت است بر توجه مردم در امر صرفه جويي تاكيد كرد و گفت: اگر فقط 10 درصد در مصرف آب شرب صرفه جويي شود معادل 2 برابر ظرفيت آب سد لتيان است و يك و نيم ميليون نفر مي توانند از آن بهره مند شوند.
مانور آبرساني سيار در شرايط اضطرار امروز (چهارشنبه) با حضور رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران كشور و جمعي از مديران حوزه بحران شهر تهران در بوستان فدك تهران برگزار شد.
تهرام/7243 / 1539
۰ نفر