۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83068347
T T
۰ نفر

550 هزار نفر در خراسان شمالي رايگان بيمه شدند

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83068347
550 هزار نفر در خراسان شمالي رايگان بيمه شدند

بجنورد- ايرنا- مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي گفت: 550 هزار نفر معادل 87 درصد بيمه شده هاي اين استان بدون پرداخت حتي يك ريال زيرپوشش خدمات بيمه اي اين استان قرار گرفتند.

محسن رعنايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اين استان اظهار داشت: 631 هزار نفر از شهروندان اين استان زير پوشش خدمات اين اداره كل هستند.
وي با بيان اينكه افزون بر 60 درصد جمعيت استان از خدمات بيمه سلامت برخوردار هستند افزود: از مجموع بيمه شده هاي زير پوشش بيمه سلامت 57 هزار و 90 نفر كاركنان دولت، ،420 هزار و 70 نفر روستايي، يكهزار و 696 نفر ايرانيان، 20هزار و 768 نفر ساير اقشار و 131 هزار و 579 نفر بيمه همگاني هستند.
وي اظهار داشت: همچنين از مجموع 631 هزار نفر بيمه شده 550 هزار نفر كه شامل بيمه روستايي و همگاني است به صورت رايگان بيمه شده اند و هيچ گونه هزينه اي پرداخت نمي كنند.
رعناي اظهار داشت: خراسان شمالي داراي بافت روستايي است و حدود 50 درصد جمعيت در روستاها سكونت دارند به همين علت اين بيمه شده ها نسبت به استان هاي صنعتي بيشتر است.
وي افزود: اگر بيمه شده هاي روستايي سيستم ارجاع را رعايت كنند تنها 5 درصد هزينه هاي بستري را پرداخت مي كنند و ساير بيمه شده ها 10 درصد هستند.
مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي بر راه اندازي سيستم ارجاع براي بيمه شده هاي شهري تاكيد كرد و گفت: اين امر باعث برقراري ارائه خدمات به صورت عادلانه خواهد شد و همچنين از هزينه كرد اضافي دولت نيز جلوگيري و باعث صرفه جويي خواهد شد.
وي همچنين با تاكيد بر تجميع مالي منابع صندوق هاي بيمه اي، افزود: دستگاه هاي مختلف از جمله تامين اجتماعي، كميته امداد و نيروهاي مسلح كاركنان زير مجموعه خود را بيمه كرده اند كه هم اكنون تجميع براي آنها يك ضرورت است.
رعنايي بر رفع همپوشاني بيمه اي و حذف دفترچه نيز تاكيد كرد و افزود: هم اكنون حذف دفترچه اي به صورت پايلوت در استان كرمان انجام مي شود و در مراكز خدمات سرپايي بيمه شده ها تنها كد ملي و يا كد بيمه خود را براي دريافت خدمات ارائه مي دهند كه در يك تا دو سال ديگر نيز در اين استان اجرايي خواهد شد.
رعنايي پروژه ديگر بيمه سلامت را نرم افزار هاي موبايلي دانست و گفت: هم اكنون بايد از اين ظرفيت و پتانسيل نيز استفاده كرد كه در دستور كار قرار گرفته است تا بيمه شده با اين روش خدمات دريافت كند.
وي افزود: سطح بندي نظام ارجاع نيز از ديگر پروژه هاي بيمه سلامت است كه هم اكنون در طرح پزشك خانوار در روستاها اين امر اجرايي مي شود.
وي بر ارجاع الكترونيكي در سطح شهر ها تاكيد كرد و گفت: اميد وار هستيم اين امر نيز اجرايي شود تا از مراجعه غير ضروري افراد به مراكز درماني جلوگيري شود و همچنين باعث صرفه جويي نيز خواهد شد.
رعنايي با بيان اينكه پوشش همگاني نيز پروژه ديگر بيمه سلامت است افزود: هيچ فردي در جامعه نبايد بدون بيمه باقي بماند چرا كه هزينه هاي درمان هنگفت است و بعضا برخي از شهروندان در اين خصوص دچار مشكل خواهند شد.
اين مسئول گفت: تلاش خواهد شد پرداخت ها به روز شود كه هم اكنون بيش از 600 مركز مستقل و غير مستقل شامل بيمارستان ، داروخانه، آزمايشگاه، پزشكان با اين اداره كل قرار داد دارند و به بيمه شده ها خدمات ارائه مي دهند.
27 مهر ماه تا سه آبان هفته بيمه سلامت نامگذاري شده است.
3007/ 6042