به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، ارسال پيامك تبليغاتي راهكار مناسبي براي توليدكنندگان است تا با تبليغ كالاهاي توليدي خود ضمن افزايش گرايش مردم به خريد كالاي توليد داخل، ميزان اشتغال و سود را نيز افزايش دهند اما استفاده از اين راهكار در دسترس، بايد بر اساس رعايت چهارچوب هاي خاص و حريم خصوصي افراد باشد.
اپراتورها نيز بايد در ارسال پيامك تبليغاتي، شرايط مشترك را در نظر گيرند و از ارسال پيامك در هر زمان از شبانه روز خودداري كنند.
ارسال وقت و بي وقت پيامك هاي تبليغاتي قصه بلندي است كه با وجود تلاش ها براي ساماندهي آن، همچنان تداوم يافته است.
چهاردهم آذرماه پارسال وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تذكر به اپراتورهاي تلفن همراه از مديران آنها خواست هر چه زودتر از ارسال هرگونه پيامك تبليغاتي با سرشمارههاي اپراتوري امتناع كنند.
«محمدجواد آذري جهرمي» بتازگي نيز در ازاي ارسال پيامك هاي تبليغي، اپراتورها تلفن همراه را به اختصاص بسته هاي تشويقي به مشتركان ملزم كرده است؛ راهكاري كه به نظر مي تواند برآورنده نياز توليدكنندگان براي تبليغ باشد و هم مشترك را براي دريافت تبليغ ترغيب كند.
آنگونه كه رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي چهاردهم مهرماه امسال اعلام كرد، بيشتر پيامك هاي تبليغاتي از سيمكارت هاي شخصي فرستاده مي شود.
«حسين فلاح جوشقاني» هزينه بالاي تبليغات در بخش هاي ديگر و سختي دسترسي به آن شيوه ها براي همه فعالان كسب و كار و در عين حال قابليت هاي تلفن همراه را عللي دانست كه نمي توان ميزان پيامك هاي تبليغي را به صفر رساند.
با اين همه، وي تاكيد كرد تلاش مي شود از ميزان اين پيامك ها كاسته شود و رضايت كاربران جلب شود.
بيست و چهارم مهرماه پارسال سامانه پيامكي 195 فعال شد تا پيامكهاي تبليغاتي ارسال شده به مشتركان تلفن همراه شناسايي و سرشماره هاي مربوط به آن قطع شود.
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران سوم دي ماه همان سال اعلام كرد تا پيش از اين بايد پنج شكايت از يك شماره درباره ارسال پيامك مزاحم ثبت مي شد كه اين ميزان اكنون به 2 شكايت كاهش يافته است؛ يعني اگر 2 شكايت درباره مزاحم بودن پيامكي در سامانه 195 به ثبت برسد، رسيدگي به اين شكايت ها در دستور كار قرار مي گيرد.
به گفته وي، اگر محرز شود يك پيامك تبليغاتي براي كاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فيلتر مي كنيم.
** سامانه 195؛ نيازمند مشاركت مردمي
به نظر مي رسد در شرايطي كه دولت براي برخورد با اپراتورها در زمينه ارسال پيامك هاي تبليغاتي مصمم شده، اكنون نوبت مردم است كه براي احقاق يكي از حقوق شهروندي خود به ياري دولت بيايند و با مشاركت در ثبت شكايت هاي خود از خاطيان، ساماندهي اين بخش را سرعت ببخشند.
مشتركان ميتوانند شماره ارسالكننده پيامك مزاحم در تلفن هاي ثابت را به همراه كد شهر مانند ********021 و *******026 و براي سرشمارههاي تبليغاتي به شكل ***1000، ***2000، ***3000 و ***5000 و براي شمارههاي تلفن همراه شخصي به شكل *********09 به سامانه 195 ارسال كنند.
ارسال اين پيامك ها براي اين سامانه رايگان است.
بر پايه داده هايي كه در صفحه نخست تارنماي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران در دسترس است، تا عصر امروز 20 هزار و 416 سيمكارت شخصي به سبب ارسال پيامك تبليغاتي- با شكايت هاي مردمي- قطع شده است.
اين عدد تا يكشنبه اين هفته 16 هزار و چهار سيمكارت بود؛ اين امر نشان مي دهد مشاركت مردم در گزارش تخلف ها و آگاهي آنان از حقوق شهروندي خود، مي تواند پيامدهاي روشني داشته باشد.
اقتصام**2078*1961*
تا عصر امروز ثبت شد
قطع 20 هزار سيمكارت به سبب شكايت از ارسال پيامك تبليغاتي
۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۷
کد خبر:
83069778
تهران- ايرنا- بررسي تارنماي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران نشان مي دهد تا عصر چهارشنبه (بيست و پنجم مهرماه) 20 هزار و 416 فقره سيمكارت شخصي به دليل ارسال پيامك مزاحم قطع شده است.