مجيد بشيري روز پنجشنبه در گردهمايي سراسري مديران دفاتر خدمات الكترونيك قضايي در مشهد افزود: بازرسيهاي حضوري از دفاتر به صورت دوره اي و موردي صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: بازرسي از دفاتر به قصد مچگيري انجام نمي شود بلكه هدف اصلاح امور و رفع نواقص است. در بازرسيها در مورد رعايت جايگاه مديران دفاتر توسط بازرسان تاكيد شده است. يك دفتر بايد از تجهيزات لازم براي فعاليت در اين حوزه برخوردار باشد.
مسئول واحد بازرسي و نظارت كانون دفاتر خدمات الكترونيك قضايي به فعاليت واحد شكايات نيز اشاره و بيان كرد: در اين واحد شكايات به صورت تلفني و حضوري اعلام و زير نظر نهاد بازرسي بررسي مي شوند.
سومين گردهمايي مديران دفاتر خدمات الكترونيك قضايي 25 و 26 مهر ماه در مشهد برگزار شد. 489 دفتر خدمات الكترونيك قضايي در سراسر كشور مشغول ارائه خدمات مرتبط با اين حوزه گسترده به مردم هستند.
شهروندان مي توانند با مراجعه به درگاه خدمات الكترونيك قوه قضاييه به نشاني www.adliran.ir و يا مراجعه مستقيم به يكي از دفاتر خدمات الكترونيكي قضايي، دادخواست خود را ثبت كنند لذا نيازي به مراجعه به دادگاه نيست. شهروندان مي بايست با همراه داشتن كارت ملي، كد پستي، تاريخ تولد به روز و ماه و سال و نيز منضمات پرونده، براي ثبت آنها و يا گرفتن شماره پيگيري به دفاتر خدمات الكترونيكي قوه قضاييه مراجعه كنند و پس از آن از طريق پيامك از ارجاع پرونده به شعبه مربوطه آگاه مي شوند.
7505/1858
مشهد- ايرنا- مسئول واحد بازرسي و نظارت كانون دفاتر خدمات الكترونيك قضايي گفت: در بازرسيها نگاه قهرآميز و رويكرد برخوردي نسبت به دفاتر خدمات الكترونيك قضايي نداريم.