۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83071840
T T
۰ نفر
مدارس نقش مهمي در ورزش قهرماني كشور دارند

خرم آباد - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش لرستان گفت: مدارس نقش سازنده و مهمي در ورزش قهرماني كشور دارند.

به گزارش ايرنا رضا زيني وند مقدم روز شنبه در افتتاحيه پنجمين المپياد ورزشي درون مدرسه اي در دبيرستان نمونه دولتي رضوان افزود: سند تحول بنيادين يكي از پربارترين و ارزشمندترين اسناد بالادستي نظام تعليم تربيت است.
وي اظهار داشت: اين سند داراي 2 هدف متعالي تحول در برنامه ها و محتواي تعليم وتربيت و تحول درنحوه اداره و مديريت در آموزش و پرورش است.
زيني وند مقدم ادامه داد: تحول در برنامه ها و محتواي آموزش و پرورش در 6 ساحت سند به عنوان اهداف متعالي نظام تعليم و تربيت از 20 سال پيش در دستور كار قرار گرفته و امسال نيز سال تكميل اجراي سند سپري مي شد.
مديركل آموزش و پرورش لرستان گفت: تحول در مديريت و نحوه اداره اين سند در قالب پنج محور كاهش تمركز، عدالت محوري، مدرسه محوري، مشاركت محوري و رويكرد فرهنگي تربيتي بر تمام فرآيندهاي تعليم و تربيت در حال انجام است.
وي افزود: ساحت تربيتي و زيستي اين سند نيز داراي نقش مهمي در سلامت روح و روان جوانان و نوجوانان و كودكان است و در تحقق ساحت هاي سند بسيار مهم و تاثيرگذار است.
وي تاكيد كرد كه ورزش در سلامت جسم و روح سلامت جامعه نقش بي بديلي دارد چراكه ذهن پويا و خلاق در جسم سالم است.
مديركل آموزش و پرورش لرستان گفت: طرح حياط پويا در 750 مدرسه با 144 هزار و 500 دانش آموز در حال اجرا مي باشد.
وي اظهار داشت: المپياد ورزشي درون مدرسه اي يكي از محورهاي تربيت بدني و ورزش است كه ورزش همگاني و قهرماني را پنج سال برگزاري فعال كرده است.
زيني وند مقدم افزود: المپياد ورزشي درون مدرسه اي حلقه اتصال ورزش همگاني و ورزش قهرماني است كه استعداديابي را در رشته هاي مختلف ورزشي در مدارس انجام مي دهد و به ميادين قهرماني كشور معرفي مي كند.
وي با اشاره به كسب قهرماني هاي متعدد در قالب المپياد درون مدرسه اي در اين استان بيان كرد: بيش از 40 مدال طلا،نقره و برنز و مقامات برتر كشوري و جهاني در اين استان توسط دانش آموزان كسب شده است.
وي به كسب مقام قهرماني كشتي جهان دانش آموزان لرستان اشاره كرد و گفت: درسال گذشته با مشاركت 638 مدرسه و 105 هزار دانش آموز و داوطلبي 52هزار و 700 دانش آموز و يك هزار و 914 داوطلب برون مدرسه اي و همكاري سه هزار و 728 فرهنگي المپياد درون مدرسه اي برگزار شد.
7274/6060