به گزارش ایرنا در این میوه فروشی، روی هر خربزه برچسپی نصب شده است كه مشتری هنگام خرید آن، با استفاده از تكنولوژی موجود در سیستم پرداخت اینترنتی 'علی پی' در گوشی موبایل، میزان شیرینی آن را مشخص می كند.
مشتریان می توانند یك عكس از خربزه را در سیستم پرداخت علی پی (Alipay) آپلود كنند و سپس یك گزارش در مورد شیرینی و میزان رسیدن آن دریافت كنند.
در این سامانه، خربزه خریداری شده با 150 هزار عكس كه قبلا همراه با مشخصات آن در 'علی پی' ثبت شده است مقایسه می گردد و میزان شیرینی خربزه با 90 درصد صحت به مشتری اعلام می شود.
'جیانگ لینبو' صاحب فروشگاه خربزه فروشی می گوید طبقه بندی خربزه ها با توجه به میزان شیرینی آنها كمك می كند تا مشتری میوه را با طعم و مزه مورد علاقه خود خریداری كند.
او گفت فكر می كند كه فناوری بتواند به كشاورزی كمك كند.
**آساق**1904**1663**
پكن - ایرنا - یك مغازه میوه فروشی در شهر 'هایكو' استان 'هاینان' چین برای تشخیص طعم و میزان شیرینی خربزه هایش از 'تكنولوژی هوش مصنوعی' استفاده می كند.