مسمومان الكلي بدون ترس به بيمارستان مراجعه كنند

بندرعباس- ايرنا- رييس روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: مراكز درماني مسموم شدگان الكلي را به پليس و مراجع قضايي گزارش نمي كند و اين افراد بدون ترس و در سريع ترين زمان ممكن به بيمارستان مراجعه كنند.

دكتر فاطمه نوروزيان روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: هرچقدر فاصله بين مصرف مشروب الكلي و مسموميت و مراجعه به پزشك كمتر باشد، احتمال نجات بيمار و كاهش عوارض، كمتر خواهد بود.
وي تصريح كرد: مردم به اورژانس و مراكز درماني اعتماد كامل داشته باشند و اگر فردي به مشروب الكلي‌ كه مصرف كرده‌‌ شك دارد و وي يا اطرافيانش با نشانه هاي مسموميت مواجه شدند، زودتر با 115 تماس گرفته يا به اورژانس‌هاي بيمارستاني مراجعه كنند و از حفظ اسرارشان مطمئن باشند.
دكتر نوروزيان يادآور شد: اگر فرد در مراحل ابتدايي مسموميت با الكل چوب باشد، به طور كامل درمان خواهد شد اما از يك مرحله به‌بعد، فرد به‌هيچ‌عنوان قابل درمان نخواهد بود.
به گفته اين مقام پزشكي در مسموميت هاي الكلي كه در يك دوره 10روزه ( 4تا 14مهر) در هرمزگان رخ داد، 22نفر جان خود را از دست دادند و 132نفر نيز دياليز شدند.
دكتر نوروزيان يادآور شد: تعدادي از اين افراد اگر زودتر به بيمارستان مراجعه كرده بودند، از مرگ نجات مي يافتند و يا نيازي به دياليز نداشتند.
رييس روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان اضافه كرد: در رويداد جداگانه اي، از شب گذشته (27مهر ) تا ظهر شنبه 28مهر، 20نفر بر اثر مسموميت با مشروب الكلي دست ساز به دو بيمارستان بندرعباس مراجعه كرده اند كه يك نفر از آنان جان خود را از دست داد و 9نفر دياليز شدند.
2094