۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۶
کد خبر: 83072524
T T
۰ نفر
10 واحد بومگردي در استان سمنان مجوز فعاليت گرفتند

سمنان - ايرنا - معاون گردشگري و سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: 10 خانه بومگردي جديد با هدف توسعه گردشگري در نقاط روستايي ايجاد مي شود.

رحمان فرماني روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: كميته برنامه ريزي گردشگري در استان سمنان با ايجاد 10 واحد بوم گردي جديد در اين استان موافقت كرده و با احداث واحدهاي بوم گردي جديد 160 نفر به ظرفيت اسكان در اقامتگاه هاي بوم گردي اين استان افزوده مي شود.
وي افزود: با راه اندازي اين اقامتگاه ها، زمينه اشتغال پايدار 20 نفر به ويژه در مناطق روستايي فراهم مي شود.
فرماني تصريح كرد: در زمان حاضر 65 اقامتگاه بوم گردي در استان سمنان فعال است و به گردشگران ارائه خدمات مي كنند، 100 تقاضا براي ايجاد اقامتگاه بوم گردي در استان سمنان در حال طي مسير اداري است.
وي يادآور شد: متقاضيان ايجاد اقامتگاه هاي بوم گردي پس از دريافت موافقت اصولي اوليه در خصوص ايجاد يا مرمت بناهاي قديمي و تاريخي در سطح روستاها و مناطق گردشگري، براساس ضوابط و شرايط اداره كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان سمنان اقدام به راه اندازي اقامتگاه مي كنند.
فرماني اضافه كرد: متقاضيان در صورت تمايل به ايجاد اقامتگاه هاي بوم گردي، مي توانند به ادارات ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان محل سكونت خود مراجعه كنند.
وي ادامه داد: اقامتگاه هاي بوم گردي به طور معمول در روستاها و مناطق گردشگري ايجاد مي شود.
معاون گردشگري و سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: اقامتگاه هاي بوم گردي با معرفي ظرفيت هاي روستايي و سنتي از جمله آداب و رسوم، غذا، پوشاك به درآمد زايي و اشتغال زايي كمك مي كند.
به گزارش ايرنا، سمنان با داشتن بيش از 300 روستا و همجواري قالب اين روستاها با جنگل ، بيابان و گندمزارها و طبيعت بكر، فرصت استثنايي و ويژه براي ايجاد و توسعه گردشگري روستايي به وجود آورده است.
استان سمنان داراي بيش از يك هزار و 147 اثر تاريخي شناسايي شده است و تا كنون 718 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي اين استان به ثبت ملي رسيده است.
در استان سمنان، 65 اقامتگاه بوم گردي، هفت خانه مسافر، 2 متل و پنج مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگري در منطقه روستايي سمنان احداث شده است.
7342/6103