۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83073300
T T
۰ نفر
فاز اول ساختمان جديد فيلمخانه ملي به بهره‌برداري رسيد

تهران- ايرنا- فاز اول ساختمان جديد فيلمخانه ملي با حضور رئيس سازمان سينمايي مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از سازمان امور سينمايي، سمعي و بصري، با بازديد رئيس سازمان امور سينمايي و سمعي و بصري، فاز اول ساختمان جديد فيلمخانه ملي ايران و مركز اسناد و آثار تصويري كشور به بهره برداري رسيد.
اين ديدار كه با برپايي جلسه شوراي معاونان و مديران سازمان سينمايي همراه بود، محمدمهدي حيدريان در سخناني با بيان اينكه فيلمخانه ملي مركز اصلي نگهداري اسناد تصويري و سينمايي كشور است، گفت: اهتمام به غني كردن فيلمخانه بايد به يك عادت و افتخار تبديل شود و ما هم لازم است به گونه اي حركت كنيم تا اين شوق در همه ايجاد شود.
وي با تاكيد بر همراهي بخش هاي مختلف سينما و صنعت تصوير به ويژه فيلم كوتاه و مستند با فيلمخانه ملي تاكيد كرد: هرچه پيشتر مي رويم نياز به فيلمخانه و اين گنجينه بيشتر مي شود و از نظر رواني، هويتي و آموزشي رجوع به اين فضا افزايش پيدا خواهد كرد.
رئيس سازمان سينمايي ادامه داد: فيلمخانه نبايد شاهد خاموش و هويت پنهان تاريخي - فرهنگي ما باشد بلكه به تدريج بايد كاركردي فعال و نقشي جدي در معرفي غناي فرهنگ و توانايي تصويرسازان ما بيايد.
در ابتداي اين جلسه لادن طاهري مدير فيلمخانه ملي ايران با ارائه توضيحاتي از انتقال فيلمخانه به محل جديد، گفت: خوشحالم كه امروز يك آرزوي بيست ساله محقق شد و اين جابجايي در جهت حفظ بهتر اسناد تصويري ايران صورت گرفت، اسنادي كه بدون آن نمي توان گفت سينما و صنعت و هنر فيلمسازي داريم.
محمدحسن خوشنويس مشاور رئيس سازمان سينمايي و اولين مدير فيلمخانه ملي ايران پس از انقلاب هم ضمن ارائه توضيحاتي درباره تاريخچه راه اندازي فيلمخانه ملي ايران اظهار كرد: هميشه آرزوي چنين جايي را داشتم، افتتاح ساختمان فيلمخانه از كارهايي بود كه بيست سال به طول انجاميد و بسيار خوشحالم كه در نهايت با پيگيري هاي آقاي حيدريان به ثمر نشست.
مشاور رئيس سازمان سينمايي گفت: فيلمخانه ملي ايران با 150 فيلم شكل گرفت، آن هم در شرايطي كه كسي براي فيلم ها ارزش قائل نبود و از نابودي اين ميراث نگران نمي شد، با افتخار مي گويم تاكنون در اين فيلمخانه يك فريم فيلم از بين نرفته است.
فيلمخانه ملي ايران در منطقه باغ فردوس تهران واقع شده و قرار است پس از اتمام و انتقال همه آثار طي مراسمي با حضور اصحاب رسانه به صورت رسمي افتتاح شود.
فرهنگ**9246** 1055
۰ نفر