به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد موحد در این باره گفت: این تشكلها و اتحادیه های صنفی حوزه رسانه های دیجیتال، در خواست خود را به دلیل همزمانی با راهپیمایی اربعین، عدم توان مالی بخش خصوصی به دلیل حضور در نمایشگاه تلكام به فاصله كمتر از دو ماه تا زمان اعلام شده برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال عنوان كرد.
وی افزود: علیرغم اینكه برنامهریزی خوبی برای برگزاری نمایشگاه رسانههای دیجیتال صورت گرفته بود و مركز تعاملات بین الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای حضور هفتاد سرمایه گذار خارجی در این نمایشگاه اقدام كرده بود اما به دلیل حضور اكثر فعالان این حوزه در مراسم باشكوه اربعین حسینی و همچنین برگزاری نمایشگاه تلكام كمتر از دو ماه قبل از زمان اعلام شده برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال در سال جاری و مشكلات مالی شركتها برای حضور در چند نمایشگاه، ناچار به تغییر زمان برگزاری نمایشگاه شدیم.
این مقام گفت: تشكلهای حوزه رسانههای دیجیتال و فعالان این حوزه درخواست تغییر زمان برگزاری نمایشگاه را داشتند كه ما در ابتدا به دلیل عدم همكاری مصلای تهران برای تغییر زمان نمایشگاه تلاش كردیم تا تشكلها و اتحادیه ها را برای حضور در زمان تعیین شده از سوی مصلای تهران قانع كنیم اما زمانی كه متوجه شدیم كه نظر بخش خصوصی تغییر نخواهد كرد، تصمیم گرفتیم در راستای حمایت از فعالان بخش خصوصی هم زمان و هم مكان نمایشگاه را تغییر دهیم.
وی خاطر نشان ساخت: بر همین اساس ستاد اجرایی دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال با توجه به درخواستها و شرایط موجود، به منظور بهرهبرداری بیشتر موسسات، شركتها و بازدیدكنندگان از این رویداد بزرگ محتوایی برای برگزاری باشكوهتر آن، تصمیم به تعویق زمان برگزاری این نمایشگاه و تعیین زمان و مكان جدید برای نمایشگاه دوازدهم گرفت.
دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال تاكید كرد: اكنون در حال رایزنی برای تعیین تاریخ جدید و محل برگزاری هستیم كه در صورت تصویب نهایی زمان و محل برگزاری نمایشگاه اعلام می شود و البته با توجه به محدودیتهای مصلای تهران برای برگزاری نماز جمعه از ابتدای آذرماه قطعا دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در مصلای تهران برگزار نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال براساس اعلام قبلی سید مرتضی موسویان مشاور وزیر و رئیس مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود از 9 تا 15 آبان سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) متفاوت از لحاظ كمی و كیفی با شعار «محتوای دیجیتال پیشران اقتصاد دیجیتال» برگزار شود.
ناشران دیجیتال، كسب و كارهای نوپا، كودك و فضای مجازی، بین الملل، شبكه های اجتماعی، بازی و هنرهای دیجیتال، فناوری و دانش دیجیتال و نرم افزارهای تلفن همراه از بخش های مهم این دوره نمایشگاه به شمار می رود.
فراهنگ ** 1355 **1418
تهران - ایرنا - دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال از تغییر و تعویق تاریخ برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: این تصمیم درپی درخواست تشكلها و اتحادیه های صنفی حوزه رسانه های دیجیتال گرفته شد.