۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83075600
T T
۰ نفر

عليرضا كريمي ورزشكاري كه نام آور شد

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83075600
عليرضا كريمي ورزشكاري كه نام آور شد

كرج-ايرنا- سرزمين البرز قهرمانان فراواني در عرصه ورزشي پرورش و تربيت كرده كه هريك در سطح ملي و عرصه هاي بين المللي و جهاني افتخارآفرين بوده اند ، قهرماناني مانند عليرضا كريمي كه براي استان و كشور نام آور شده است.

به گزارش ايرنا، رقابت هاي مجارستان اين بار نيز عرصه قهرماني و پهلواني ديگري بود كه عليرضا ايران زمين، بار ديگر از آن با سرافرازي بيرون آمد.
اين دلاور البرزي در اين دوره از رقابت ها نيز موفق شد با كسب مدال برنز، بار ديگر پهلواني و قهرماني را از آن خود كرده و نام پرافتخار ايران اسلامي را بر سر زبان ها بيندازد.
كريمي در رشته آزاد وزن 92 كيلوگرم رقابت هاي جهاني مجارستان، در دور نخست ريكاردو بائز از آرژانتين را با نتيجه 10 بر صفر شكست داد، تا در دور دوم به مصاف شريف شريف اف دارنده مدال طلا المپيك و جهان از آذربايجان برود.
عليرضا در دور دوم با نتيجه هفت بر صفر توانست اين كشتي گير آذربايجان را نيز از پيش روي بردارد.
اين دلاور البرزي در ادامه پيروزي هاي خود در دور سوم 12 بر يك چاكالوف روسيه را شكست داد و به مرحله نيمه نهايي صعود كرد.
كريمي در اين مرحله به مصاف جي دن كاكس از آمريكا دارنده مدال برنز المپيك و جهان رفت و با قبول شكست از اين ورزشكار آمريكايي به ديدار رده بندي وزن 92كيلوگرم راه يافت.
ورزشكار البرزي تيم ملي جمهورري اسلامي ايران در ديدار رده بندي با شكست كشتي گير گرجستاني مدال برنز مسابقات جهاني مجارستان را از آن خود كرد.
عليرضا كريمي متولد 1373 و ساكن شهرستان فرديس استان البرز است كه افتخارات فراواني براي اين شهرستان ، استان و كشور به ارمغان آورده است.
وي داراي سه مدال آسيايي كشتي جوانان و نوجوانان، يك مدال نقره جهاني، يك مدال نقره و يك مدال برنز بين المللي، سه مدال كشوري نونهالان و نوجوانان، مقام سوم در مسابقات جام تختي و مدال هاي زيادي در كشتي نونهالان و نوجوانان استاني است.
كريمي كشتي گير فرديسي در مسابقات آسيايي مقام قهرماني وزن 86 كيلوگرم را كسب كرد.
در جريان رقابت‌هاي وزن 86 كيلوگرم كشتي آزاد زير 23 سال جهان كه در لهستان برگزار شد، كريمي دارنده مدال برنز جهان در مرحله نخست مقابل حريفي از روسيه شكست خورد و با توجه به فيناليست شدن حريفش راهي مرحله شانس دوباره شد ليكن وجود رقيبي از رژيم صهيونيستي سبب شد تا وي از مصاف با اين رقيب خودداري كند.
دلاور البرزي همچنين در بازي هاي آسيايي جاكارتا كه از 27 مرداد الي 11 شهريور 97 در جاكارتا برگزار شد توانست با ضربه فني كردن «ابراگيم اف» نفر سوم المپيك كه تاكنون هيچ ايراني موفق به شكست اين كشتي گير نشده بود به فينال بازي هاي آسيايي راه يابد.
كريمي در فينال رقابت هاي آسيايي جاكارتا در وزن 97 كيلوگرم با شكست 6 بر صفر ماگمود «موسي يف» قرقيزستاني قهرمان اين دوره از رقابت ها شد.
رقابت هاي جهاني مجارستان از 28 مهرماه تا اول آبان ماه در رشته كشتي آزاد و بخش فرنگي نيز از سوم تا پنجم آبان امسال برگزار مي شود كه عليرضا كريمي و حسين نوري، 2 تن از قهرمانان البرزي، تيم ملي جمهوري اسلامي ايران را همراهي مي كنند.
حسين نوري ديگر كشتي گير البرزي شركت كننده در اين دوره از رقابت ها، مدال برنز مسابقات جهاني كشتي فرنگي و مدال طلا در رشته فرنگي رقابت هاي آسيايي به ميزباني قرقيزستان را در كارنامه خود دارد .
بيش از پنج هزار و 800 كشتي گير در استان البرز مشغول به فعاليت هستند.
7414/ 6155