۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83075802
T T
۰ نفر

مازندران رتبه سوم طرح اشتغال فراگير را دارد

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83075802
مازندران رتبه سوم طرح اشتغال فراگير را دارد

ساري-ايرنا- معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران گفت كه اين استان رتبه سوم كشور را در طرح اشتغال فراگير دارد.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، حسن خيريانپور در آيين معارفه مدير جديد امور شعب بانك ملي مازندران در ساري به ظرفيت تسهيلاتي بندهاي الف و ب تبصره 18 قانون بودجه كشور تحت عنوان اشتغال فراگير گفت: با پيگيري ها و تلاش هاي انجام شده توسط استانداري و فرمانداريها و نيز اقدامات مجدانه دستگاههاي اجرايي ذيربط و مديران بانك هاي عامل تا كنون تعداد 146 طرح با اعتباري بالغ بر 171 ميليارد تومان معادل 51 درصد با پيش بيني اشتغال يكهزار و 611 نفر در بانك ها به مرحله عقد قرارداد رسيده و در حال پرداخت است كه در اين خصوص از نظر عملكردي استان مازندران در ميان 31 استان كشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است .
وي همچنين گفت كه تاكنون براي مبلغ حدود 189 ميليارد تومان طرح اشتغالزاي روستايي در بانك هاي عامل به مرحله عقد قرارداد رسيده و در حال پرداخت است.
سهم مازندران از تسهيلات مرحله اول طرح اشتغالزاي روستايي 165 ميليارد تومان است.
معاون استاندار مازندران با اعلام اين كه تاكنون حدود 15 درصد بيشتر از سهميه مرحله اول براي اجراي طرح اشتغالزاي روستايي در مازندران با بانك ها قرارداد بسته شده ، گفت: در سال جاري توليد و اشتغال به عنوان دو اولويت مهم استان محسوب مي شوند.
وي با قدرداني از همكاري بانك هاي عامل براي عقد قرارداد با متقاضيان تسهيلات اشتغالزايي روستايي استان، افزود: از اين محل يكهزار و 212 طرح با پيش بيني اشتغال سه هزار و 363 نفر در بانك هاي كشاورزي، پست بانك، توسعه تعاون و صندوق كارآفريني اميد عقد قرارداد شد.
خيريانپور از همه فرمانداران ، مديران كل دستگاههاي اجرايي و مديران بانك هاي عامل خواست تا بر روند پرداخت تسهيلات نظارت دقيق اعمال كنند تا تسهيلات پرداختي در جاي خودش و در راستاي توليد و اشتغال به مصرف برسد.
در اين جلسه از زحمات موسي اسلاميان قدرداني و خانعلي رشيدي به عنوان مدير جديد اداره امور شعب بانك ملي استان مازندران معرفي شد.
6982/1654