۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 83077678
T T
۰ نفر

ورزش پيلاتس همدان در كشور نمونه است

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 83077678
ورزش پيلاتس همدان در كشور نمونه است

همدان- ايرنا- رئيس هيات ورزش هاي همگاني همدان گفت: ورزش پيلاتس استان هم اكنون در سطح كشور نمونه است و فعاليت گسترده اي را در اين رشته پرمخاطب شاهد هستيم.

به گزارش ايرنا، هادي سبزواري روز چهارشنبه در نشست ساليانه مربيان پيلاتس استان همدان اظهار داشت: فعاليت گسترده و موثر پيلاتس سبب شد تا امسال انجمن پيلاتس به عنوان برترين انجمن فدراسيون ورزش هاي همگاني انتخاب شود.
وي اضافه كرد: اين رشته ورزشي همه ساله در برگزاري كارگاه ها و دوره هاي ارتقا درجه فعاليت گسترده اي داشته و عملكرد كميته پيلاتس همدان قابل تقدير است.
سبزواري بيان كرد: پيلاتس هم اكنون در سطح استان همدان نيز جزو كميته هاي برتر هيات ورزش هاي همگاني به شمار مي رود و در ارزيابي صورت گرفته نيز رتبه نمونه را همراه با كميته تحول و آينده نگري دارد.
وي افزود: رشد و توسعه ورزش هاي همگاني هدف اصلي هيات است و همواره از رشته پيلاتس همانند ساير رشته هاي زيرمجموعه حمايت لازم را داشته ايم.
رئيس هيات ورزش هاي همگاني همدان خاطرنشان كرد: براي كمك به رشد و اعتلاي رشته هاي همگاني از هيچ حمايت فروگذار نبوده ايم و به طور قطع اين فرصت ها كمتر به دست مي آيد.
وي افزود: ارتقا سطح سلامت خانواده ها، داشتن جامعه اي پويا و پرنشاط جزو اهداف كلان فدراسيون در ورزش هاي همگاني است و استان همدان در برگزاري و اجراي برنامه ها همواره فراتر از سطح كشور فعاليت داشته است.
رئيس كميته پيلاتس هيات ورزش هاي همگاني همدان نيز در اين نشست گفت: هم اكنون نزديك به يكصد مربي پيلاتس در سطح استان همدان فعاليت دارند كه در كشور كم نظير است.
ميثم خلجي افزود: همدان همچنين 6 مدرس، 6 مربي درجه 2 و سه داور دارد و جزو استان هاي پيشتاز كشور هستيم.
وي با تاكيد بر تمديد مدارك مربيگري گفت: توجه جدي به ارتقا سطح مربيان داريم و كسب امتياز در كلاس ها بسيار ضروري است.
رئيس كميته پيلاتس همدان خواستار حضور فعالانه مربيان در كلاس مربيگري درجه 2 اين رشته ورزشي شد و افزود: اين فرصت ها كمتر در سطح استان ها مهيا مي شود و مربيان از اين موقعيت براي ارتقا مدرك خود اقدام كنند.
در حاشيه اين مراسم كه به مناسبت هفته تربيت بدني برگزار شد از دست اندركاران و نفرات برتر كميته پيلاتس تجليل شد.
همچنين از سوي كميته پيلاتس استان همدان به مربيان اين رشته ورزشي نشان مربيگري اهدا شد.
در اين مراسم براي نخستين بار از پيراهن ورزشي مخصوص مربيان پيلاتس نيز رونمايي شد.
پيلاتس به مجموعه‌اي از تمرينات ورزشي تخصصي اطلاق مي‌شود كه بر بدن و ذهن فرد تاثير گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضاي بدن، عمقي‌ترين عضلات بدن را مورد هدف قرار مي‌دهد.
تمرينات پيلاتس عبارت از تلاش براي تمركز فكر و درايت فرد بر روي عضلات بدن و چگونگي و عملكرد آنهاست. به مرور زمان و با اجراي مكرر حركات، ذهن انسان بدن را بهتر درك مي‌كند و آن را توانمندتر و متعادل تر مي‌سازد.
7520/2090