۳ آبان ۱۳۹۷، ۷:۲۴
کد خبر: 83077884
T T
۰ نفر

سمینار 'مقصد: ایران' در ژاپن برگزار شد

۳ آبان ۱۳۹۷، ۷:۲۴
کد خبر: 83077884
سمینار 'مقصد: ایران' در ژاپن برگزار شد

پكن- ایرنا- 'سمینار مقصد: ایران' با هدف توسعه همكاری های گردشگری ایران و ژاپن، روز چهارشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توكیو برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این همایش یكروزه 'ایتارو ایشیی' عضو شورای گردشگری دفتر نخست وزیری ژاپن، 'سائیكی' مشاور وزیر امور خارجه، 'مامورو كوبوری' نایب رئیس سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO) و شمار دیگری از مدیران ژاپنی حوزه گردشگری از جمله مدیر بین الملل جاتا، نمایندگان آژانس گردشگری، مدیر اجرایی انجمن تورگردانان ژاپن (OTOA) به همراه تعدادی از مدیران ارشد بخش خصوصی حوزه گردشگری ژاپن حضور داشتند.
از ایران نیز یك گروه 12 نفره از شركت های عضو جامعه تورگردانان ایران به ریاست 'شفیعی شكیب' عضو هیات مدیره این انجمن با هدف ارائه جاذبه های گردشگری ایران و نیز تقویت تماس های خود با همتایان ژاپنی حضور داشتند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در این همایش اظهار داشت گردشگران ژاپنی با فرهنگ و قابل احترام هستند ژاپن از نظر اعزام و پذیرش گردشگر كشور مهمی است و اكنون ژاپن جزء 10 كشور برتر دنیا از نظر پذیرش گردشگر است.
'مرتضی رحمانی موحد' با اشاره به نودمین سالگرد برقراری روابط رسمی ایران و ژاپن در سال 2019 عنوان داشت گسترش و توسعه همكاری ها در حوزه گردشگری می تواند یكی از مهمترین موضوعات همكاری ها باشد كه البته نیازمند هم افزایی و تلاش كامل دو طرف است تا بتوانیم با معرفی صحیح و واقعی ایران گردشگری دو كشور را ارتقاء دهیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن عنوان كرد اقدامات ارزشمند ایران در توسعه و تحكیم ثبات و امنیت در منطقه سبب رشد گردشگری به میزان 7.2 درصد در سال 2017 شده است. وی برنامه ریزی برای افزایش گردشگران ورودی ژاپنی در سال 2019 را از جمله اقدامات و برنامه های این سفارت خواند و برنامه ریزی برای سفر طراحان مقاصد گردشگری ایران، سفر تورگردانان، برگزاری دوره های آموزشی، استاندارد سازی زیر ساخت ها و خدمات گردشگری را از جمله اقدامات برای افزایش همكاریهای دو كشور در حوزه گردشگری بر شمرد.
رحمانی موحد به خبر خوب صدور روادید الكترونیك بدون الصاق برچسب در گذرنامه های اتباع ژاپنی از 1 آبان (23 اكتبر) اشاره نمود كه این امر می تواند موجب افزایش انگیزه گردشگران ژاپنی برای سفر به ایران گردد.
'مامور كبوری' معاون سازمان ملی گردشگری ژاپن هم در این همایش از برگزاری این سمینار استقبال و ابراز امیدواری نمود همایش مذكور به تعمیق درك متقابل و افزایش تعاملات مردمي بین دو ملت ژاپن و ایران كمك كند.
'یوشینوری یاما' مدیرعامل اجرایی انجمن تورگردانان خارجی ژاپن (OTOA) نیز در این همایش گفت: در حال حاضر ١٨ شركت عضو انجمن OTOA اعزام تورهای گردشگر ژاپنی به ایران را بر عهده دارند.
او گفت: ایران، از لحاظ تعداد میراث جهاني در رتبه اول در منطقه خاورمیانه قرار دارد توریست ها مي توانند بناهاي تاریخي دوره باستان ایران را از نزدیك مشاهده كنند ذهنیت مردم ایران نسبت به فرهنگ و مردم ژاپن مثبت است فرهنگ مهمانوازي و مهماندوستي، یكي از اشتراكات فرهنگي بین دو ملت ژاپن و ایران است.
'نیشی یاما' رئیس آژانس گردشگري نیهونباشي و رئیس كمیته خاورمیانه و آفریقاي شوراي گردشگري خروجي جاتا نیز در این همایش ضمن قدردانی از همت و تلاش ارزنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن جهت برگزاري این سمینار، افزود: معتقدم برنامه امروز فرصت بسیار مغتنمي جهت افزایش تعاملات گردشگري بین دو ملت ژاپن و ایران است.
او گفت: فعالیت هاي تبلیغاتي موثر، معرفی جاذبه هاي گردشگری ایران در ژاپن، صدور روادید الكترونیك و سایر موضوعات، از اقدامات لازم جهت فراهم سازي شرایط مناسب براي انجام سفر اتباع ژاپني به ایران محسوب مي گردد.
به گفته وی از امروز، براي كمیته خاورمیانه و آفریقاي شوراي گردشگري خروجي جاتا، ایران، مقصدي بسیار مهمی خواهد بود امیدوارم با تلاش هاي آقاي سفیر و همكاران ایشان، روابط گردشگري بین ژاپن و ایران هرچه بیشتر ارتقاء پیدا كند.
'یوجی ایدا' مدیر امور بین الملل انجمن آژانس های مسافرتی ژاپن و معاون مدیركل دبیرخانه كمیته خاورمیانه و آفریقاي شوراي پیشبرد گردشگري خروجي (جاتا) نیز در این همایش اظهار داشت: انجمن ما از طریق فراهم سازي فرصت، جمع آوري اطلاعات و همچنین تجارت، به ایجاد و فروش تور گردشگري كمك می نماید.
او اظهار امیدواری كرد مسئولین صنعت گردشگري كه از ایران آمده اند، با مسئولین ژاپني گفت و گو و تبادل نظر خوبي داشته باشند.
وی افزود: در شرایط كنونی، انجام فعالیت هاي موثر تبلیغاتي مانند برگزاري سمینار امروز به افزایش تورهاي گردشگري و رفت و آمد توریست ها بین دو كشور كمك خواهد نمود.
همچنین در این همایش اعظم واقفی، بنكدارنیا و سارا چاووشی از اعضای ایرانی شركت كننده در سمینار به ترتیب مقالات خود پیرامون جاذبه های گردشگری ایران، رویدادهای بین المللی گردشگری در ایران، نقش جامعه تورگردانان ایران در اداره و مدیریت گردشگری كشور و نیز مشابهات فرهنگی ایران و ژاپن و موضوعات مورد علاقه گردشگران ژاپنی در سفر به ایران را ارائه نمودند.
خانم هوری مدیر فروش شركت خطوط هوایی تركیه در توكیو كه به عنوان حامی گردشگری ایران در این همایش شركت كرده بود نیز در سخنرانی خود ضمن ارائه برنامه پرواز های آن شركت به چند شهر ایران، آمادگی آن شركت را برای ارائه خدمات هوایی به تورهای گردشگری دو كشور بویژه گردشگری تركیبی ایران و تركیه از مقصد ژاپن و بالعكس اعلام نمود.
بخش دوم سمینار به مذاكرات شركت های ایرانی و ژاپنی برای تبادل نظر و كسب توافقات لازم برای توسعه همكاری ها اختصاص داشت.
**آساق**1904**