۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83078193
T T
۰ نفر
ايرانشهر به عنوان پايلوت كشوري طرح سينماي اميد انتخاب شد

زاهدان - ايرنا - مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: طرح سينما كوچك يا سينماي اميد به صورت پايلوت امسال در سه شهر كشور از جمله شهرستان ايرانشهر اجرا مي شود.

حسين مسگراني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين طرح با هدف توسعه عدالت فرهنگي و افزايش ناوگان نمايشي سينماي كشور در سفر معاون توسعه مديريت و منابع سازمان سينمايي كشور در چند روز اخير به سيستان و بلوچستان مطرح شد.
وي ادامه داد: طرح سينما كوچك در شهرهاي بدون سينما و با جمعيت بالاي 20 هزار نفر اجرا مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: اين طرح با سازه سبك و در بوستان هاي مركزي شهرهاي ايرانشهر، ايلام و بندر گناوه در زميني به گستره هزار متر مربع ساخته مي شود.
وي بيان كرد: در اين راستا پس از انتخاب زمين، تاييد كارشناسان فني، تهيه نقشه و صدور مجوز هاي لازم هفت ميليارد ريال اعتبار بلاعوض به اين طرح اختصاص و براساس تفاهم نامه در سه قسط با توجه به پيشرفت فيزيكي به شهرداري پرداخت مي شود.
مسگراني افزود: اجراي اين طرح در ايرانشهر مي تواند كمك قابل توجه اي به ايجاد روحيه نشاط و اميد در منطقه كند.
وي تصريح كرد: طراحي و نقشه طرح سينما كوچك از سوي سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام و شهرداري به عنوان بهره بردار ساخت آن را برعهده دارد.
به گزارش ايرنا ايرانشهر در فاصله 337 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان و در مسير ترانزيتي چابهار، زاهدان- ميلك و چابهار - بم واقع شده است.
7316**3213